Zoek MDM

Bulletin

Olie in het water in de Renault Clio dieselmotor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #16425 door handmatig-mechanisch
Olie in het water in de Renault Clio dieselmotor. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Franse 1,9-liter Renault Clio diesel. Het probleem is dat er olie in het water lekt. Ik heb de cilinderkop al vervangen, maar het probleem blijft bestaan. Hij werd vroeger wel warm, maar nu niet meer, maar er lekt nog steeds olie in het water. Weet iemand waar ik een motorschema kan vinden met de bougiepluggen? Ik denk dat sommige ervan roestig zijn. Alle hulp is welkom. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #16428 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Olie in het water in de Renault Clio dieselmotor
Hoi Jorge, net als in het vorige bericht van een andere gebruiker raad ik je aan, vooral in het Frans, om te kijken waar het oliefilter zit. Als er een warmtewisselaar in zit, omzeil dan de handgrepen en sla deze warmtewisselaar over en probeer het op deze manier. Het is heel gebruikelijk dat deze fout optreedt vanwege dit onderdeel, vooral bij Peugeot, Renault en Citroën, daar plaatsen ze meestal dit onderdeel. Controleer het en laat het me weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #16432 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Olie in het water in de Renault Clio dieselmotor
Goedemiddag.
Controleer of er een oliekoeler aanwezig is en controleer ook het distributietandwiel of het distributietandwiel in de kofferbak.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #16511 door handmatig-mechanisch
Hallo, je moet absoluut de cilinderkoppakking vervangen. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18515 door handmatig-mechanisch
Hoi Jorge, ik ben het eens met het laatste antwoord. Vervang de cilinderkoppakking.