Zoek MDM

Bulletin

Probleem met automatische transmissie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16405 door handmatig-mechanisch
Probleem met automatische transmissie Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een Nissan Mistral TD27 uit 1993. Het probleem is dat de eerste versnelling vastloopt en dat hij bij het uitstappen hard schokt. Dat gebeurt alleen in de eerste versnelling. Het vreemde is dat dit fenomeen zich bij hoge snelheid voordoet en ook niet bergafwaarts. Het oliepeil is in orde, het interne filter is in orde, het lijkt erop dat een solenoïde vastloopt. Bij het schakelen voel je de clip van de solenoïde en schakelt hij prima. Soms voel je de clip niet en blijft hij daardoor hangen. Om dit op te lossen, zet ik de ontsteking uit als ik weet dat hij vastloopt en schakelt hij zonder problemen. Kan iemand me alsjeblieft helpen met dit probleem?
Met vriendelijke groet,
Carlos, La Serena.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #16512 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met automatische transmissie
Hoi Toroca, kijk eens naar het hydraulische systeem. Er zit een klein balletje ter grootte van een sinaasappel in. Er zit een membraan in. Als het membraan kapot is, is dit de oorzaak. Je kunt het niet repareren; je moet het gewoon vervangen. Anders gaat de koppelingsplaat kapot. Succes.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.