Zoek MDM

Bulletin

Astra 2000 koppeling vervangen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16372 door handmatig-mechanisch
Astra 2000 koppeling vervangen Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal. Ik heb de koppeling van mijn Golf vervangen en het was een fluitje van een cent, maar nu ik hem vervang bij een Astra uit 2000, is het een gedoe. Er is niet genoeg ruimte om alleen de koppelingskast te verwijderen. Kan iemand me helpen met advies of suggesties? Groeten allemaal. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16391 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Astra 2000 koppeling vervangen
Hallo, kijk, ik heb wel wat handleidingen die misschien handig zijn, maar ik wil gewoon weten of het een Opel of een Chevrolet is; en ook, welke motor erin zit? Dat zou het makkelijker voor me maken. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden - 15 jaar 1 maand geleden #16392 door handmatig-mechanisch
Hallo, bedankt voor je reactie! De motor is een 1.8-16V Cevrolet. Ik heb twee handleidingen gedownload, één met nauwelijks zichtbare illustraties, maar toch nuttig. De andere is uitstekend, maar de schema's bekijken is één ding, en het daadwerkelijk doen is een heel ander verhaal. Het fundamentele probleem dat ik heb, is het gebrek aan ruimte in de motorruimte, omdat de versnellingsbak te klein is. Ik heb de versnellingsbak al van de motor losgemaakt, maar ik ben nog ongeveer 20 cm verwijderd van het volledig losmaken ervan, zodat ik hem kan verwijderen. Ik vrees dat ik de hele motor eruit moet halen!
Laatst bewerkt: 15 jaar 1 maand geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 4 weken geleden #16420 door handmatig-mechanisch
:onzeker: JE MOET DE HOUDER VERWIJDEREN DIE DE RADIATOREN ONDER DE MOTOR EN DE VERSNELLINGSBAK BEVESTIGT. VERWIJDER DE UITLAAT. MAAK DE STUURBEKRACHTIGING, DE STUURSTANGEN EN DE ONDERSTE FOLLOWS LOS. ZODRA DE HOUDER VERWIJDERD IS, MAAK JE DE MOEREN VAN DE TRANSMISSIE LOS EN VERWIJDER ZE. DEK DE KEERRINGEN AF, ZODAT ER GEEN OLIE KAN LEKKEREN. MAAK DAARNA DE STARTMOTOR EN DE BOUTEN VAN DE BEHUIZING LOS. VEEL SUCCES.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #16463 door handmatig-mechanisch
Ik bevestig het laatste antwoord. Ik heb veel koppelingen op Astra-modellen uit 2000 gedaan en daarbij altijd het subframe verwijderd.