Zoek MDM

Bulletin

Mijn auto slaat af als hij in neutraal staat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #16350 door handmatig-mechanisch
Mijn auto slaat af als hij in de vrijstand staat. Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Hyundai Elantra uit 1999, 2.0L, Amerikaanse versie.
Het probleem is dat de motor afslaat als de versnellingsbak in neutraal staat. Dit gebeurt niet altijd, maar wel vrij vaak. Kunt u mij advies geven over hoe ik dit probleem kan oplossen?:)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #16430 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Mijn auto slaat af als hij in de neutraalstand staat
Hallo allemaal, ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn Nissan V16 E16E-motor. Hij slaat af als ik in een bocht tot stilstand kom. Mij is verteld dat het de stationairregelklep (IAC-klep) zou kunnen zijn. Misschien hebben jullie hetzelfde probleem. Als iemand me kan helpen met mijn probleem, zou ik daar erg dankbaar voor zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #16438 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Mijn auto slaat af als hij in de neutraalstand staat
Problemen met het stationair draaien worden meestal veroorzaakt door de IAC-klep, maar dat hoeft niet per se. Wat de Hyundai betreft, is niet gespecificeerd of het een automaat of een handgeschakelde versnellingsbak betreft. Het probleem kan ook aan de transmissie liggen. Houd er rekening mee dat de te controleren zaken variëren, afhankelijk van de aard van het probleem – of de motor schokt of plotseling afslaat. Allereerst: controleer de IAC-klep en reinig het gasklephuis. Bij de Nissan moet je dezelfde dingen controleren, maar ik zou graag willen weten of de motor afslaat in de normale stand (neutraal) of alleen wanneer er ook op het rempedaal wordt getrapt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #16475 door handmatig-mechanisch
Het probleem is dat mijn Nissan afslaat wanneer ik het rempedaal indruk bij het nemen van een bocht of een zeer scherpe curve. Ik hoop dat u me kunt helpen.

Alvast bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #16476 door handmatig-mechanisch
Het probleem is dat de Nissan afslaat als ik rem, een bocht neem of een scherpe curve bekijk. Ik hoop dat u me kunt helpen.

Alvast bedankt.