Zoek MDM

Bulletin

PROBLEEM BIJ HET ACCELEREREN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16348 door handmatig-mechanisch
PROBLEEM BIJ HET ACCELEREREN Gepubliceerd door manual-mecanica
Vrienden, ik heb een Kia Sportage automaat 4x2 uit 1999. Het probleem is dat ik vanochtend, toen ik hem startte, een vreemd gevoel had toen de auto startte. Ik had het gevoel dat de motor erg trilde. Toen ik probeerde te accelereren, reageerde de motor niet. Hij bleef in neutraal staan, hij kwam niet op toeren of zoiets, hij bleef gewoon in die positie. Ik trapte even op de rem en accelereerde weer en de motor reageerde. Ik reed naar een tankstation zo'n 200 meter verderop, zette de auto uit en toen ik hem weer startte, startte de motor prima. Maar dezelfde keer trapte ik het gaspedaal helemaal in en er gebeurde niets. Ik trapte op de rem en accelereerde weer en de motor reageerde. Ik reed ongeveer 10 km en de storing deed zich niet meer voor. Wat zou het kunnen zijn?

Een monteur had de auto al geïnspecteerd en vertelde me dat het brandstoffilter verstopt was, het luchtfilter ook, en dat de bougies en -kabels vervangen moesten worden omdat ze kapot waren. Zou dit ook het geval kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.