Zoek MDM

Bulletin

BMW 330d 2006 met schade

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #16332 door handmatig-mechanisch
BMW 330d 2006 met schade Geplaatst door manual-mecanica
Hallo forumleden,
hier is iets om te kijken of jullie me kunnen helpen.
Het voertuig dat ik presenteer is een BMW 330D uit 2006. Hij heeft slechts 53.400 km op de teller
en de dynamo was al beschadigd. Toen die beschadigd raakte, heb ik hem ter reparatie opgestuurd en hij werkte prima en stil.
Daarna ging de startmotor kapot. Na een paar maanden vertelden ze me dat het aan de dynamo lag, die ik niet vertrouw. Ik
heb hem gerepareerd. Het was ook
een gedoe om de startmotor te verwijderen, omdat ik het inlaatspruitstuk moest verwijderen om erbij te komen.
Nadat hij gerepareerd was, werd hij teruggeplaatst en alles weer op zijn plaats gezet. Maar nu, sinds ik hem heb gestart, brandt er een klein check engine-lampje in halfgeel. Ik heb hem al naar BMW gebracht, maar ze weten niet wat ze moeten doen. Ze zeggen dit, ze zeggen dat, en de auto verloor vermogen. Ik weet niet of het een sensor is die door de inlaat loopt of in de gleuf waar de injectoren komen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #16343 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: BMW 330d uit 2006 met schade
Als het lampje meteen na de laatste reparatie verscheen, is de kans groot dat er iets losgekoppeld is geraakt. Om tot de kern van de zaak te komen, zou het ideaal zijn om de scanner te gebruiken om te kijken wat er staat en ter zake te komen. Wat ik niet begrijp, is wat u zegt over de half gearceerde zaken. Misschien is het niet het controlelampje zelf, maar een lampje eromheen, en geeft dat maar een klein beetje licht.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16514 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: BMW 330d uit 2006 met schade
Hallo vriend, ik geef je wat advies. Voordat je de accu loskoppelt, moet je de auto controleren om te weten welke informatie de UC heeft. Nadat je hebt gecontroleerd en weet welke informatie de UC heeft, moet je deze loskoppelen en vervolgens elk onderdeel demonteren dat werkt met een sensor, actuator of opnemer met elektrische kabels. Deze werken namelijk met informatie en bereiken de UC. Als je dit proces niet volgt, kunnen de lampjes aangaan en zelfs schade veroorzaken aan een onderdeel dat met elektriciteit werkt. Groeten.