Zoek MDM

Bulletin

verharde ophanging a3 1.9 tdi

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16330 door handmatig-mechanisch
Verstevig de ophanging .
Hallo weer. Kan iemand mij vertellen of het, om de stabiliteit van mijn auto te verbeteren, raadzaam is om de stabilisatorstang te vervangen door een stijvere om te voorkomen dat de carrosserie gaat slingeren? Een andere optie is om de stabilisatorstangen te vervangen door langere exemplaren? Ik zou graag hulp krijgen. Groeten op het forum.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16369 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Verharden van de A3 1.9 TDI-ophanging
Ik zou de veren vervangen door hardere veren, of de veren die je hebt iets inkorten, zodat de schokdemper lager werkt, met meer compressie. Dat is een beetje onhandig, want door de afstand die je inkort, zakt de auto ook. ;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16373 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Verharden van de A3 1.9 TDI-ophanging
DE VEREN INSNIJDEN??? IK VIND HET GEEN GOED IDEE, VRIEND. MIJN BEDOELING IS OM DE RIJEIGENSCHAPPEN TE VERBETEREN, NIET HET ESTHETIEK, OMDAT HET VERLAGEN VAN DE AUTO MET DE ORIGINELE SCHOKDEMPING HEM BINNEN EEN PAAR DAGEN KAPOT MAAKT. MAAR BEDANKT VOOR HET IDEE.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16374 door handmatig-mechanisch
Door de kortere veren te monteren, krijgt de schokdemper meer compressie en wordt de vering stugger. Sommige mensen hebben de veren ingekort. Ik heb je dit als tip meegegeven.