Zoek MDM

Bulletin

Toyota Hilux 2RZ motor, start niet als hij koud is

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #16321 door handmatig-mechanisch
Motor Toyota Hilux 2RZ start niet als hij koud is. Gepubliceerd door manual-mecanica.
Hallo mede-gekken, ik vertel je dat ik een Toyota Hilux uit 2000 heb met een 2RZ-motor die koud startproblemen heeft. Hij was prima, maar toen ik de motor eruit haalde om wat dingen te repareren, waaronder het verwijderen van de pan en het installeren van een juk of een star differentieel, begon hij 's ochtends problemen te krijgen. Kan iemand me alsjeblieft helpen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #16328 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Toyota Hilux 2RZ motor, start niet als hij koud is
Oké, Pedro, kijk, je geeft niet veel meer details, maar ik kan je vertellen dat het probleem bij een koude start over het algemeen, en in 98% van de gevallen, direct te wijten is aan de motortemperatuursensor. Je kunt die met een tester testen om te zien hoe het zit. Hij kan buiten het bereik liggen en daarom is het lastig voor je als je de controle niet hebt. De 2RZ-motor is geen ingewikkelde motor, dus je zou problemen moeten hebben met het oplossen ervan. Probeer het en laat het ons weten. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #16381 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Toyota Hilux 2RZ motor, start niet als hij koud is
Hallo meneer Karma, vandaag ben ik naar de technische school geweest om hem in de computer in te voeren en naar het probleem met de motorcontrole te kijken. Ik kan u vertellen dat we hem volledig hebben nagekeken en dat de computer geen fouten aangeeft (ondanks dat het wel op het dashboard staat), maar hij start nog steeds moeilijk, tenzij ik benzine door het inlaatspruitstuk giet. Dan start hij natuurlijk verzopen, maar hij slaat wel aan. Maar daar gaat het niet om. Ik zal u vertellen over de problemen die de truck heeft... ten eerste start hij koud, het overmatige brandstofverbruik, en ten slotte, als ik hem matig abrupt optrek, is hij slecht, maar zodra ik op hoge snelheid optrek, loopt hij prima. Dat zijn de algemene problemen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #16386 door handmatig-mechanisch
de fouten die u aangeeft, wijzen allemaal op de temperatuursensor. Als de scanner niets weergeeft, kan het zijn dat de software niet werkt voor dat model. Over het algemeen zijn er problemen met de scanners van Toyota, bijvoorbeeld voor de 5E, omdat er maar weinig scanners zijn die de temperatuursensor herkennen. Als u dit zeker wilt weten, kunt u de sensor in een andere scanner plaatsen en deze voor dat model uitlezen. U kunt ook de temperatuursensor verwijderen en deze met een tester testen. Deze sensor is niet duur, afhankelijk van het land waar u woont.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #16398 door handmatig-mechanisch
SORRY, JE HEBT HET OVER EEN DIESELMOTOR, TOCH? :(