Zoek MDM

Bulletin

Daewoo Espero 1500cc

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden - 15 jaar 1 maand geleden #16318 door handmatig-mechanisch
Daewoo Espero 1500cc Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Daewoo Espero van 1,5 jaar oud uit '94. Als ik hem start, loopt hij ongeveer 25 minuten probleemloos. Daarna begint hij te schokken, alsof de benzine op is (hij heeft wel benzine). Als ik hem start, draait hij rond de 1000 toeren per minuut, maar na een paar minuten zakt hij naar minder dan 500 toeren. Als ik dan niet gas geef, slaat de motor af. Dit is me al meerdere keren overkomen als de auto stilstaat. Ze vertelden me dat het de bougies konden zijn. Ik heb de bougies, bougiekabels, benzinepomp en benzinefilter vervangen, maar niets. Ik heb hulp nodig.
.
Laatst bewerkt: 15 jaar 1 maand geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16327 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Daewoo Espero 1500cc
Ik denk dat jouw probleem iets simpeler is. Als het probleem het hoge toerental is, moet je eerst de staat van je IAC-klep controleren. Maak de klep schoon en kijk of het verbetert of niet. Als het niet verbetert, moet je, terwijl de auto al op bedrijfstemperatuur is, het toerental iets verhogen met de stelschroef van het pedaal. Het normale toerental bij stationair draaien voor dat voertuig ligt tussen de 850 en 950 tpm. Bij bedrijfstemperatuur is het normaal dat dit toerental bij het starten tussen de 1500 en 1700 tpm ligt. Bij de Toyota Yaris is dit het geval: het toerental begint bij 2000 tpm en neemt geleidelijk af, afhankelijk van de temperatuur. Als het toerental bij stationair draaien zo laag is, heeft de motor de neiging om af te slaan.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.