Hallo
Ik heb een 6 jaar oude NS 125 DLX met 33.000 km op de teller. Hij liep tot nu toe prima, maar ik heb al een paar dagen een probleem. Als ik de motor koud start, start hij goed en loopt hij normaal stationair. Maar als hij warm wordt, accelereert hij tot hij een punt bereikt waarop hij je meeneemt als je stilstaat. Bovendien verbruikt hij veel benzine als je ermee rijdt.
Ik bracht hem naar de garage, en nadat hij er twee dagen had gestaan, vertelden ze me dat hij gerepareerd was en gaven ze hem terug met de motor al warm. Wat ze hadden gedaan, was het stationair toerental verlagen, zodat hij niet te hoog in toeren zou draaien. Natuurlijk, als je hem koud startte, sloeg hij af. Uiteraard heb ik ze niet betaald.
Ik heb een vrij basale kennis van mechanica, en de werkplaatshandleiding van de motor geeft me de indruk dat het probleem bij de elektrische starter ligt, die het mengsel verrijkt als het koud is, maar het daarna niet meer normaal maakt. Ik heb de starter gevonden (hij zit vast aan de carburateur) en de kabel die hem van stroom voorziet, en ik wilde proberen hem los te koppelen om te kijken of hij normaal werkt, maar ik ben bang, want ik weet niet of het mogelijk is om hem los te koppelen en de motor vervolgens te starten.
Ik voeg een aantal foto's van de carburateur bij voor het geval ik een fout maak en het verpest.
Ik voeg een afbeelding van de carburateur bij.
Groeten en alvast bedankt