Zoek MDM

Bulletin

Twijfel over de olie in de versnellingsbak van Cordoba

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16242 door handmatig-mechanisch
Vraag over de versnellingsbakolie van de Cordoba Geplaatst door manual-mecanica
Hallo,

ik wilde weten of een olie die voldoet aan de API GL-5-specificatie ook aan GL-4 voldoet.

Ik vraag dit omdat ik de olie in de versnellingsbak van een Cordoba wil verversen. In de handleiding staat dat deze een SAE 75W-viscositeit moet hebben en aan de API GL-4-specificatie moet voldoen. Ik heb er zelf een die GL-5 is.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden - 15 jaar 1 maand geleden #16244 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vraag over Cordoba versnellingsbakolie

De olie die u noemt, voldoet aan alle voorgaande specificaties tot en met GL-5, zolang deze dezelfde dichtheid heeft als W75 API GL-5. :lachen: :gek: :woohoo:
Laatst bewerkt: 15 jaar 1 maand geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16265 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vraag over Cordoba versnellingsbakolie
De olie die ik heb voldoet aan de API GL-5-norm, alleen is de viscositeit 80W-90 in plaats van 75W.

Hij is iets dikker, maar bedoel je dan dat als hij voldoet aan GL-5, hij ook voldoet aan GL-4, toch?

Repareer je trouwens ook zware machines? Ik kan het zien aan de foto die je hebt geplaatst.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16305 door handmatig-mechanisch
Hallo CVT, ja, ik repareer machines.
De olie voldoet aan de specificaties, maar omdat hij dikker is, merk je dat het schakelen stroever gaat.:woohoo: