Zoek MDM

Bulletin

Temperatuurproblemen met mijn Toyota Corolla

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16204 door handmatig-mechanisch
Temperatuurproblemen met mijn Toyota Corolla Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een Toyota Corolla GL 1.6 uit 1990/1991 en hij wordt warm. Ik heb de radiator en de leidingen schoongemaakt en hij blijft warm. Er is geen waterlekkage. Ik heb scheuren in de cilinderkop of het blok uitgesloten, omdat de radiatorslangen geen overdruk opnemen. Kan iemand me helpen of de handleiding van de waterpomp sturen? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16225 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Temperatuurproblemen met mijn Toyota Corolla
Hallo, controleer ook de thermokoppel en kijk of de elektrische ventilator en de thermostaat werken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16227 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Temperatuurproblemen met mijn Toyota Corolla
Als de uitlaatslang van de motor, die is aangesloten op de thermostaatklep, niet overmatig opwarmt, zou ik zeggen dat de klep verstopt of enigszins geblokkeerd is en dat je hem moet vervangen. Ik raad ook aan om 50% antivries te gebruiken om de koeling te verbeteren. Als de waterpomp defect is, zal er in de meeste gevallen waterverlies optreden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16240 door handmatig-mechanisch
Hallo, goedemiddag.

Het probleem zit waarschijnlijk in de thermostaatkraan, maar ik wil graag weten hoe je hebt uitgesloten dat het probleem niet in de cilinderkop of het motorblok zit. Het zou namelijk de cilinderkoppakking kunnen zijn, die kapot is en de storing veroorzaakt. De
waterpomp zal hoogstwaarschijnlijk niet kapot gaan qua druk en doorstroming; alleen de mechanische afdichting en het lager gaan kapot.
Succes...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16251 door handmatig-mechanisch
HALLO!
1. VUL DE RADIATEURVLOEISTOF BIJ TERWIJL DE AUTO KOU IS, LAAT DEZE OPEN, START DE AUTO EN CONTROLEER OF ER BELLEN UIT DE RADIATEUR KOMEN EN IN SOMMIGE GEVALLEN EEN BEETJE ROEK. CONTROLEER OOK DE MOTOROLIE OM TE ZIEN OF ER KLEINE WATERDRUPPELS ZIJN OF DE OLIE WIT WORDT. ZO JA, DAN IS DE CILINDERKOPPAKKING BESCHADIGD.
2. START DE AUTO EN LAAT DEZE EEN TIJDJE DRAAIEN. LET OP DE TEMPERATUUR EN DE TWEE RADIATEURSLANGEN. DE RECHTER WORDT WARM, DE LINKER NIET. TOT DE TEMPERATUUR BIJNA DE HALF + OF - 80 ° C IS. ALS DIT NIET DE LINKER IS, BEGINT HET OP TE WARMTEN. ZO NIET, DAN IS DE THERMOSTAAT BESCHADIGD.
3. HET IS MOGELIJK DAT DE POMPPROPELLER LOSGEKOPPELD OF VERSLETEN IS DOOR OXIDATIE, DAAROM KAN DE VLOEISTOF NIET DOOR DE MOTOR CIRCULEREN. DIT KAN ALLEEN WORDEN GEWETEN DOOR DE POMP TE VERWIJDEREN.
4. IK ZAG EENS DAT HET VOERTUIG EEN REPARATIE AAN DE VOORKANT VAN DE CARROSSERIE HAD EN BIJ HET MONTEREN VAN ALLES WORDEN DE POLARITEIT VAN DE ELEKTRISCHE VENTILATOR OMGEKEERD, ZODAT DEZE VOORUIT VAN DE AUTO BLAAST, WAARDOOR DE AUTO NIET KAN AFKOELEN, VOORAL TIJDENS HET ROLLEN. KIJK NAAR WELKE RICHTING UW ELEKTRISCHE VENTILATOR DRAAIT.
GROETEN, IK HOOP DAT IK JE GEHOLPEN HEB.