Goedemorgen allemaal.
Ik kom naar jullie toe om een oplossing voor mijn probleem te vinden. Ik heb een RAV4 uit 2005 met minder dan 30.000 km op de teller. Het probleem, waar ik al een paar dagen mee kampte, was dat hij bij thuiskomst begon te rammelen en het motorcontrolelampje ging branden, samen met twee andere waarschuwingslampjes voor het uitvallen van de motor en het volgende lampje. De temperatuurmeter gaf zoals gewoonlijk een gemiddelde waarde aan, dus ik heb hem uit- en weer aangezet. Toen ik hem in de D-stand zette, bewoog hij helemaal niet en het schakelgeluid was verschrikkelijk. De motorkap was superheet, ondanks dat ik minder dan 20 kilometer had afgelegd en in minder dan 10 minuten zonder verkeer. Dat gebeurde 4 dagen geleden.
Vandaag ben ik naar de garage geweest (omdat ik telefonisch geen antwoord kreeg), en ze vertelden me dat het het onderdeel is dat de zuurstoftoevoer naar de motor regelt, wat een beetje op een vlieger of vlinder lijkt. Het is vermeldenswaard dat ik vorig jaar hetzelfde probleem had en dat het is opgelost. Ze vertelden me dat het kwam doordat ik de auto niet gebruikte. Ongeveer een maand geleden ging ik offroad rijden, en omdat het een snelweg was, accelereerde hij erg goed en haalde hij probleemloos snelheden tot 150 km/u, met een gemiddelde rijsnelheid van 100-110 km/u.
Kan iemand me vertellen of ze dit soort situaties hebben meegemaakt en of ze de onderdeelcode kennen, zodat ik die kan noemen? Ik waardeer uw waardevolle hulp alvast. Groeten uit Mexico.