Zoek MDM

Bulletin

Vermogensverlies en schokken Mondeo TDCI 130CV

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16181 door handmatig-mechanisch
Vermogensverlies en schokken Mondeo TDCI 130CV Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een Mondeo 2.0 TDCI-130 pk uit 2002, geproduceerd in Spanje. Hij heeft momenteel 240.000 km op de teller. Toen hij 5 km reed, merkte ik plotseling vermogensverlies (hij werkt wel als hij aan staat, maar hij heeft het dan lastiger dan normaal), gevolgd door een jankend geluid van de turbo bij accelereren en schokken rond de 2000 tpm. Ik bracht hem naar Ford en ze vertelden me dat het de intercoolerslang was. Ze vervingen hem en hij was weer zo goed als nieuw. Anderhalf jaar later kwamen dezelfde symptomen terug. Terug naar de garage en dezelfde diagnose. Omdat de garantie op het vervangende onderdeel een jaar was, heb ik opnieuw betaald en de auto deed het weer. Nu, bijna twee jaar na de tweede vervanging, is de storing weer terug. Ik wil niet terug naar de garage om opnieuw 200 euro te moeten betalen.
Kan iemand me vertellen hoe ik die verdomde slang kan identificeren en of hij vervangen kan worden zonder naar een garage te hoeven? Graag...

Met vriendelijke groet,

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16201 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vermogensverlies en schokken Mondeo TDCI 130 PK
Je herkent de slangen omdat ze uit de intercooler komen en richting de turbine lopen. Zoek de intercoolerradiator en je ziet de slangen. Vervang ze altijd allebei. Als je de auto niet start en je bij het accelereren lucht hoort ontsnappen (blazen) uit de slang die kapot is, is het vervangen ervan niet moeilijk.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16212 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vermogensverlies en schokken Mondeo TDCI 130 PK
Bedankt, kortsluiting, ik ga er vandaag even naar kijken. Je vraagt je trouwens vast af waar ik een stapsgewijze handleiding kan vinden voor het vervangen ervan. Het enige wat ik tot nu toe heb gedaan, is de accu en de remblokken vervangen, en ik heb nog wat vragen...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16222 door handmatig-mechanisch
Nou, ik heb de slangen verwijderd en er is niets gebeurd. Ze zijn in perfecte staat. Ik heb ook gecontroleerd of het blazende geluid niet hoorbaar is in de vrijstand; het is alleen hoorbaar tijdens het rijden. Zou het probleem ergens anders kunnen zitten?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16292 door handmatig-mechanisch
Heeft iemand een idee wat dit probleem is?

Ik heb gemerkt dat het fluitende geluid alleen hoorbaar is bij accelereren; het is niet hoorbaar bij het handhaven van de snelheid. Het is ook niet hoorbaar bij stilstand, alleen bij het rijden.
Een andere vraag die bij me opkwam toen ik de intercoolerslangen verwijderde, is dat de binnenwanden bedekt waren met olie, en ik weet niet of dit normaal is.
Alle informatie die u kunt verstrekken, wordt zeer op prijs gesteld.