Zoek MDM

Bulletin

Chevy uit 2000 heeft een slechte geur uit de uitlaat

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #16169 door handmatig-mechanisch
Hallo, mijn Chevrolet uit 2000 heeft een nare geur uit de uitlaat. Ik heb gemerkt dat hij soms lekt. Hij heeft geen airconditioning. Ik heb net de uitlaatdemper vervangen, maar de katalysator en de lambdasonde heb ik nog nooit vervangen. Ik weet niet wat de oorzaak is. Ik denk dat het een van die twee zou kunnen zijn, maar ik ben er niet zeker van. Ik denk ook dat hij veel brandstof verbruikt... :boos:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #16174 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Chevy 2000 stoot een nare geur uit de uitlaat
Hallo YOPE22, wat bedoel je met "slechte geur"? Komt er rook uit de uitlaat en welke kleur heeft die? Als je katalysator defect is, verliest je auto vermogen en maakt hij lawaai tijdens het draaien van de motor. Wat betreft je lambdasonde: als die defect is, gaat het motorcontrolelampje branden. Je auto zal dan niet per se kapot gaan, maar het zou wel kunnen en het brandstofverbruik zal hoger zijn. Over het lek: je hebt niet gezegd wanneer het gebeurt. Is het alleen na het starten van de motor 's ochtends, gedurende een paar minuten, of gebeurt het de hele dag door na lange ritten? Water dat 's ochtends druppelt (en witte rook) en dat maar een paar minuten aanhoudt, is normaal. Het is condensatie van water in de uitlaatpijp. Kun je je probleem gedetailleerder beschrijven en ons meer informatie geven, bijvoorbeeld over het brandstofverbruik? Vertel ons dan ook wanneer je voor het laatst een onderhoudsbeurt hebt gehad (ik raad elke 5000 km aan). Voordat je de lambdasonde vervangt, is het verstandig om een ​​complete onderhoudsbeurt te laten uitvoeren. Ik raad je ook aan om de injectoren te laten reinigen. Laten we eens kijken hoe uw Chevy reageert. In ieder geval houden we uw probleem in de gaten. Houd ons op de hoogte, dan helpen we u graag verder.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #16241 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Chevy 2000 stoot een nare geur uit de uitlaat
Oké, ik merk het 's ochtends vooral: het lekt en het ruikt naar riool. Vandaag ben ik naar een garage geweest om de katalysator te laten vervangen. De monteur raadde me een brandstofinjectorreiniger aan, omdat hij zei dat de oude reiniger mijn uitlaat liet roesten door het water dat erdoorheen lekte. Ik heb de injector nog niet schoongemaakt. Trouwens, ik heb gehoord dat er brandstofinjectorreinigers bestaan ​​die geen compressor nodig hebben en al luchtdruk leveren. Klopt dat? En hoe gebruik je die?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #16261 door handmatig-mechanisch
Hallo Yope22, je zei dat het lekken 's ochtends gebeurt, maar hoe lang duurt het? Ik bedoel, gebeurt het 's ochtends en stopt het een paar minuten nadat je de auto hebt gestart? Zo ja, dan is het normaal, want dat water is condens in je uitlaatpijp. Bijna alle auto's lekken zo als ze in een koud en vochtig klimaat rijden, dus maak je geen zorgen. Ik woon in Toluca, Mexico, en 's ochtends als ik mijn Quest start, komt er veel witte rook en waterdruppels uit, maar dit duurt maar een paar minuten en stopt dan. Ik denk dat je beter naar een andere garage kunt gaan. Degenen die zeggen dat ze onderdelen kunnen verwijderen en vervangen, zijn er alleen maar op uit om winst te maken. Een kogeluitlaat maakt alleen veel lawaai bij het accelereren, en dat kan erg irritant zijn. Bovendien zul je nog steeds condens in je uitlaat hebben, wat normaal is. De katalysator verwijdert geen water; wat hij doet, is de uitlaatgassen van de motor tot een zeer hoge temperatuur verhitten, waardoor de meeste schadelijke stoffen worden verwijderd. Ik denk dat je uitlaatgarage je oplicht, maar ik vind het knap dat je meer informatie probeert te vinden. Wat betreft de vlotters: sommige worden onder druk gezet met een compressor, terwijl andere de vloeistof door zwaartekracht naar binnen persen. Ik heb beide geprobeerd met goede resultaten. Veel succes, en laat me weten hoe het afloopt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #16266 door handmatig-mechanisch
Hoi Pepe, goedemorgen.
Nou, ik zal je laten weten hoe mijn avontuurlijke beslissing is uitgepakt, maar eerst even bevestigen dat ik inderdaad in een koude streek woon, Chilpancingo, Guerrero. Ik merkte het lek op toen de auto stilstond, en zelfs toen de motor warm was. Ik realiseerde me dat de auto bij het accelereren traag aanvoelde, alsof hij niet genoeg lucht kreeg. Ik dacht dat het kwam door het luchtfilter dat ik had geïnstalleerd, of omdat ik de injectoren niet had schoongemaakt. Er komt witte rook uit de uitlaat als ik het gaspedaal volledig indruk in de vrijstand, zelfs als de motor warm is. Omdat ik gisteren de katalysator heb vervangen door een 'bullet'-exemplaar, heb ik hem nog niet echt grondig getest, maar ik zal je vertellen wat ik tot nu toe heb gemerkt. Het voelt niet meer alsof de auto hapert bij het accelereren; het voelt soepeler aan. Toen ik hem vandaag startte, lekte er geen water meer en het lijkt erop dat de witte rook ook is verdwenen. De uitlaat is niet luider dan voorheen; het voelt goed. Maar dat is pas twee dagen na de installatie. Ik denk dat het wel gevolgen zal hebben, maar ik weet nog niet precies wat.
Verder wil ik mijn brandstofinjector reinigen, maar ik weet niet hoe ik de vlotter moet gebruiken, of hoe dat ding bij auto-onderdelenwinkels ook heet. Als u me zou kunnen uitleggen hoe ik die vlotter moet gebruiken, zou ik dat erg waarderen. Ik gebruik nu namelijk een brandstofinjectorreiniger die ze in de supermarkt verkopen, die bij de benzine zit, om hem te "reinigen" of "misleiden", maar ik vertrouw die niet.
Weet u trouwens misschien waar ik een handleiding kan vinden voor het installeren van een alarmsysteem met deur- en kofferbakontgrendeling? Ik wil er namelijk een in mijn Chevy laten installeren.