Zoek MDM

Bulletin

Renault 11 mechanisch advies

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #16123 door handmatig-mechanisch
Renault 11 mechanisch advies Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een vraag over mijn Renault 11ts. Het blijkt dat ik een sterke benzinelucht ruik als ik hem stop, alsof er zelfs met de motor uit de carburateur nog steeds brandstof in komt. Soms is het zelfs moeilijk om hem te starten. Ik doe het niet vaak, maar het is me wel eens overkomen. Ik ben niet zo'n ervaren monteur, maar ik ben wel handig in het repareren ervan.
Sterker nog, veel monteurs hebben me geholpen, maar die lieten het erger achter. Ik heb de meeste problemen zelf opgelost nadat ik de handleiding hier had gedownload, maar met die brandstofgeur sla ik de spijker niet op zijn kop. Ik zou jullie hulp op prijs stellen, alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #16144 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault 11 mechanisch advies
Kijk, bij voertuigen met carburateur is een lichte geur normaal, want als je de contactsleutel loskoppelt, wordt de vonk afgesneden. Maar omdat er een mechanische pomp in zit, blijft die brandstof leveren totdat de motor afslaat. Een ander probleem dat je kunt hebben, is dat de carburateurbak ontladen is door problemen met de vlotter of de naald, dat is mijn mening.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #16177 door handmatig-mechanisch
EN OM HET AF TE MAKEN MOET U AL UW SLANGEN CONTROLEREN OM TE ZIEN OF ER GEEN KLEINE LEKKAGE IS, ZELFS EEN KLEIN LEKKAGE PRODUCEERT VEEL GEUR. IK RAAD AAN OM TE BEGINNEN MET CONTROLEREN BIJ DE BENZINETANK, DE VLOTTERPAKKING, SOMS IS DIE AL DROOG EN BESCHADIGD, EN ALLE BRANDSTOFLEIDING TOTDAT U HET BRANDSTOFFILTER EN DAN DE CARBURATEUR BEREIKT. DE CARBURATEUR HEEFT EEN PAKKING, CONTROLEER DIT, HOEWEL, ZOALS KIKEMEC ZEGT, EEN LICHTE GEUR IN DE CARBURATEURS NORMAAL IS.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #16184 door handmatig-mechanisch
Ik deel dezelfde mening als de twee vorige vrienden, maar je zou de ontluchting van de brandstoftank moeten controleren, want net als bij deze carburateurmodellen met een mechanische pomp, zorgt de druk in de tank er in sommige gevallen voor dat de benzine door het circuit blijft stromen totdat deze de carburateur bereikt. Alle gegevens kloppen echter. Probeer dit allemaal eens. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #16187 door handmatig-mechanisch
Hoi Vicadri,
Naast het vorige advies bedient de vlotter in dat systeem een naaldventiel, dat de brandstoftoevoer opent of sluit afhankelijk van de positie van de vlotter. Soms blijft de vlotter in zijn zitting steken, of raakt de zitting beschadigd en regelt de doorstroming niet meer. Controleer dat. Succes,
Miguel