Zoek MDM

Bulletin

Perkins-motorstoring

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #16056 door handmatig-mechanisch
Motorstoring Perkins Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een storing in een Perkins 1106E-motor die op een Duitse Caterpillar M322C-graafmachine is gemonteerd. Het probleem is dat hij accelereert tot 1250 tpm. Er is een nieuwe brandstofinspuitpomp vervangen, de motormodule is vervangen en er is een volledige scan uitgevoerd, maar er zijn geen foutcodes. Als iemand een soortgelijk probleem heeft gehad, kunt u mij dan adviseren wat ik verder kan doen?:S

Met vriendelijke groet

, Bedankt.:S

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #16075 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Perkins motorstoring
Hoi David,
je hebt ons niet verteld of er rook uit komt of welke kleur het heeft. Je hebt de pomp al vervangen, dus dat hebben we uitgesloten. Controleer of de lucht- en brandstoffilters schoon zijn, of de brandstofretourleiding niet verstopt is, of de gasklepverbinding vrij is en of er, als het een turbo is, de juiste luchtdruk wordt geleverd. Er zijn nog andere dingen waar we geen rekening mee houden bij de aanpassingen die je al hebt gedaan. Succes,
Miguel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #16097 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Perkins motorstoring
Hoi Miguel.

Nou, bedankt voor je reactie. Ik kan je vertellen dat deze motor volledig gereviseerd is, en daarmee ook de filters. Maar ik heb je ook verteld dat ik de storing heb gevonden, en het was iets heel ongebruikelijks. Er was een tand losgeraakt van het poolwiel dat op de krukas zit en waar de positiesensor wordt geactiveerd. Daardoor gaf hij niet het volledige signaal van de motorrotatie door en accelereerde hij dus niet. Maar toch bedankt. Ik ben monteur bij een bedrijf dat zware machines en bosbouwbedrijven bedient, dus als je informatie hebt, neem ik via deze weg contact met je op, want blijkbaar zitten we in hetzelfde vakgebied.B)