Zoek MDM

Bulletin

Daihatsu Ferza 1.6 motorprobleem, jaar 95.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #16081 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Daihatsu Ferza 1.6 motorprobleem, bouwjaar 95.
Je gaat me excuseren DAVIDFIGUEROAM, maar ik ben het niet met je eens en ik bedoel het volgende: als de thermostaat dicht zat, zou de temperatuur extreem stijgen. Dat is niet het geval bij onze vriend, want hij zegt dat hij naar nul daalt als je gas geeft. Als hij open zat, zou het iets langer duren voordat hij de optimale bedrijfstemperatuur bereikt. IN WELKE OPZICHT DAN OOK HEEFT DE THERMOSTAAT NIETS TE MAKEN MET DE WITTE ROOK DIE ERUIT KOMT. ALS DE CILINDERKOP GEBARSTEN IS EN ER WATER IN DE VERBRANDINGSKAMER KOMT, HOEFT DE TEMPERATUUR NIET NOODZAKELIJK TE STIJGEN, OMDAT HET WATER DOOR HET SYSTEEM BLIJFT CIRCULEREN EN DE KOELFUNCTIE ACTIVEERT. ALS DIT WEL GEBEURT, ZAL ER EEN ABNORMAAL WATERVERBRUIK ZIJN OMDAT HET WATER DOOR DE UITLAATPIJP LEKT. Hoeveel voertuigen zien we niet door de straten rijden die witte rook uitstoten en die motoren worden nooit warm... Waar ik het wel mee eens ben en dat heb ik al bij mijn eerste interventie aangegeven, is dat onze vriend commentaar levert op weinig gegevens. Hij zegt bijvoorbeeld dat het onregelmatig werkt. Ik vraag alleen of de motor koud is, of zelfs als hij al op de optimale temperatuur is. En nog iets: de witte rook komt 's ochtends vroeg of de hele dag door. Ik geloof dat deze twee gegevens belangrijk zijn. Sorry, maar dat geloof ik wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #16096 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Daihatsu Ferza 1.6 motorprobleem, bouwjaar 95.
Vriend Jose Juan, ik ben het niet helemaal eens met je theorie, want mijn ervaring heeft me geleerd dat als ik een OPEN thermostaat heb, de motor op laag toerental draait terwijl de auto geparkeerd staat, de temperatuur zijn normale bedrijfstemperatuur kan bereiken. Maar als ik ga rijden, is de temperatuur van de auto laag en kan hij dalen tot het minimumniveau. Als er problemen zijn met water dat de verbrandingskamer binnenkomt, is mij dat nog nooit overkomen, omdat de compressie die in de kamer ontstaat, voorkomt dat het water erin komt. Als we nu te maken hebben met een doorgesneden pakking of een gescheurde cilinderkop richting de kamer, kun je er zeker van zijn dat dit een symptoom is dat volledig het tegenovergestelde is van wat onze vriend ons vertelt. Zoals ik al vanaf het begin zei, is er een gebrek aan informatie, vriend Guido. Ik hoop dat het je helpt.

ps: vriend Jose Juan, ik heb nergens verwezen naar een gesloten of een vastzittende gesloten thermostaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #16130 door handmatig-mechanisch
VRIEND DAVIDFIGUEROAM, HOEWEL IK JE STANDPUNT RESPECTEER, ZEG IK ALLEEN DAT IK HET NIET EENS BEN MET WAT JE ZEGT, DAT DE PROBLEMEN MET DIT VOERTUIG MEER TE WIJTEN ZIJN AAN EEN OPEN THERMOSTAAT OF HET NIET BESTAAN ERVAN. ER ZIJN VEEL VOERTUIGEN WAARBIJ DE THERMOSTAAT IS VERWIJDERD EN DIE GEEN WITTE ROOK UITBLAZEN. VOOR MIJ HEEFT DE THERMOSTAAT NIETS TE MAKEN MET DE WITTE ROOK DIE UIT DE UITLAAT KOMT... VRIEND GUIDOURREA, HOEWEL VELEN HUN STANDPUNT OP BASIS VAN HUN ERVARINGEN ZULLEN GEVEN, IS DE UITEINDELIJKE BESLISSING AAN JOU. IK RAAD U AAN OM HET VOLGENDE ONDERWERP TE GOOGLEN. U ZULT INFORMATIE KRIJGEN OVER UW PROBLEEM: DE BETEKENIS VAN DE ROOK DIE UW AUTO UITSTOOT.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #16131 door handmatig-mechanisch
IK VERGAT TE VERMELDEN DAT, HOEWEL ONZE VRIEND TWEE PROBLEMEN HEEFT, IK VAN MENING DAT HET MEEST ERNSTIGE EN NATUURLIJK HET DUURSTE OM TE BETALEN, IS DAT HIJ WITTE ROOK PROCEDUREERT (ALTIJD REKENING HOUDEND MET HET ONTBREKEN VAN MEER GEGEVENS) EN IK BEN VAN MENING DAT WE HEM EERST MOETEN BEGELEIDEN OM DIT OP TE LOSSEN.