Zoek MDM

Bulletin

Daihatsu Ferza 1.6 motorprobleem, jaar 95.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #16043 door handmatig-mechanisch
Motorprobleem Daihatsu Ferza 1.6, bouwjaar 95. Gepubliceerd door manual-mecanica
De motor loopt onregelmatig, bij accelereren daalt de temperatuurmeter naar nul en er vormt zich veel condensatie bij de uitlaat.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #16049 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Daihatsu Ferza 1.6 motorprobleem, bouwjaar 95.
HALLO, IK WEET NIET WELKE SOORT DAMP HET IS, WITTE ROOK OF WELKE KLEUR HET HEEFT. ALS HET WITTE ROOK IS, DAN IS HET WAARSCHIJNLIJK WATER, WATER OF ANTIVRIES DAT IN DE VERBRANDINGSKAMER KOMT. JE MOET NAAR JE ANTIVRIESRESERVOIR KIJKEN OM TE ZIEN OF JE VERBRUIKT, DAT WIL ZEGGEN OF HET NIVEAU DALEND IS. ALS ER WATER IN DE VERBRANDINGSKAMER KOMT, MOET JE DE MOTORKOP DEMONTEREN, HEM BINNEN BRENGEN EN DE PAKKING VERVANGEN. MAAR IK WIL GRAAG DAT JE ONS MEER GEGEVENS GEEFT OM ZEKER TE ZIJN VAN WAT ER AAN DE HAND IS.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #16055 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Daihatsu Ferza 1.6 motorprobleem, bouwjaar 95.
Het klopt wat Jose zegt: als er stoom (witte rook) is en het is overmatig, dat wil zeggen, heel constant en niet overdag afslaat, dan is dat een teken dat er iets mis is met de cilinderkop. Je kunt ook controleren waar je oliedop zit, waar je hem bijvult, hem verwijderen en kijken hoe het staat. Als er een soort bruine pasta is, is het water en is het de cilinderkop. Je kunt ook de bougies verwijderen en hun staat bekijken. Als je wilt bepalen welke cilinder misfirt, kun je met draaiende motor de bougiekabels één voor één verwijderen. Dat wil zeggen, verwijder de eerste. De prestaties van de auto zouden dan moeten verslechteren. Als dat het geval is, sluit je die weer aan en ga je verder met de andere, enzovoort, totdat je er één verwijdert en de auto nog steeds hetzelfde is. Dan heeft die cilinder het probleem en zullen we zien waarom of waaraan het te wijten is. Zorg ervoor dat je een goede vonk hebt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #16071 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, kijk, het lijkt erop dat je weinig achtergrondinformatie geeft om dit probleem op te lossen, maar ik kan je vertellen dat de problemen met je motor meer te wijten zijn aan een vastzittende OPEN thermostaat of het ontbreken daarvan. Nu is de onregelmatige werking bij lage snelheid een product van hetzelfde, de motor heeft een zeer lage temperatuur. Ik zou graag willen weten of het door een carburateur komt of door injectie, zodat we je verder kunnen helpen. Dit zonder afbreuk te doen aan de hulp van de andere vrienden op dit forum. Als ik lees wat onze vrienden zeggen, hebben ze gelijk met hun theorie, maar als we in het geval van een gebarsten cilinderkop of een gebroken cilinderkoppakking zitten, zou het precies andersom zijn, wat betekent dat de temperatuur tot het maximum zou stijgen. Nu, als we een scheur in de uitlaat van de cilinderkop hebben, dat wil zeggen in het uitlaatkanaal, zou er water naar de uitlaatpijp kunnen gaan. Maar zoals ik al eerder zei, is er meer informatie nodig om je te kunnen helpen. Ik hoop dat dit je op de een of andere manier helpt en dat je een oplossing voor het probleem kunt vinden. B)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #16080 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmatige monteur op het onderwerp Feroza Probleem opgelost-
Dank u wel, collega, voor uw medewerking.