Zoek MDM

Bulletin

Vermogensverlies op Megane 1.9dci 2001

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #16118 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Vermogensverlies in een Megane 1.9dci uit 2001
Of het nu komt door een losse verbinding of een defecte sensor, de ECU zou een foutcode moeten weergeven, hoewel dat afhangt van welke sensor het betreft.
Als een sensor even een storing detecteert, maar vervolgens opnieuw meet en geen storing vindt, zou er geen foutcode moeten verschijnen. Dat is echter ongebruikelijk, aangezien storingen ergens geregistreerd zouden moeten worden.
Omdat het vermogen even wegviel, kan het niet de brandstofdruksensor zijn, want in dat geval zou het eerder een storing in de luchtmassameter lijken.
Het zou zelfs een sensor op de hogedrukpomp kunnen zijn.
Misschien de injectiehoeveelheidssensor of iets dergelijks, maar het zouden ook de injectorcodes kunnen zijn, hoewel ik dat niet erg waarschijnlijk acht, want in dat geval zou de motor niet eens starten. Er zijn echter gevallen bekend waarbij de motor wel start, maar alleen overslaat.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #16124 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Vermogensverlies in een Megane 1.9dci uit 2001
Hallo Chabier0,
het probleem is vreemd. Zoals NukY al zegt, moet de fout in het geheugen opgeslagen zitten.
Er is één ding dat je nog niet hebt geprobeerd: controleer of de brandstoftank een luchtinlaat heeft. Probeer je machine eens met de tankdop los, want het is mogelijk dat er een vacuüm ontstaat als er geen lucht in de tank komt om de ruimte op te vullen die de ontsnappende brandstof achterlaat, waardoor de brandstoftoevoer wordt geblokkeerd.
Succes,
Miguel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #23319 door handmatig-mechanisch
Ik heb een 1.9 dTi, die is totaal anders dan die van jou, maar ik heb er wel problemen mee, vooral bergop. Hij slaat op hol, rookt en verliest vermogen. Ik denk dat het een luchtlek in het brandstofsysteem is, want als ik stilsta en gas geef, zie ik soms luchtbellen in de leiding naar de pomp. Ik zeg dit voor het geval het iets soortgelijks is en het jou misschien kan helpen. Mijn probleem is dat ik de hele brandstofleiding heb vervangen, ik heb zelfs een filter van een duurder model geplaatst, en ik krijg het luchtlek nog steeds niet verholpen; het blijft problemen geven wanneer het maar wil. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #23338 door handmatig-mechanisch
Bedankt allemaal:

ik zal uitleggen hoe dit is afgelopen, maar het zal waarschijnlijk niet veel helpen.
Nadat ik de auto bij verschillende andere garages had gebracht, werd ik doorverwezen naar een andere vertrouwde monteur van mijn vaste garage.
Ze vonden niets mis, maar toen ik de auto twee dagen later terugbracht, begon de ECU fouten te vertonen met betrekking tot de EGR-klep en de injectoren.
De auto vertoonde nog steeds dezelfde symptomen, maar er werden foutcodes weergegeven (mogelijk was het onderliggende probleem iets anders).
Ze hebben de EGR-klep schoongemaakt en zoveel mogelijk koolstofafzetting uit het spruitstuk verwijderd, dat bijna volledig verstopt was.
Ze vroegen me ongeveer €1000 om de cilinderkop te vlakken, dus na twee weken waarin de auto goed liep (zonder dat de motor afsloeg) en de problemen terugkeerden, heb ik de auto gesloopt, ondanks dat ze me er geld voor boden (in deze staat, toch?!).
Nu rijd ik in een SEAT Exeo 2.0 TDI, waarvan ik hoop dat die een beter leven heeft. Ik vertrouw in ieder geval de mechanica en het chassis, aangezien het een bekend chassis en platform is (A4B7).
Mijn vorige Megane was fantastisch, maar met deze, hoewel ik weet dat er altijd uitzonderingen zijn en ik gewoon pech heb gehad, vond ik dat de service van Renault in Zaragoza verre van voldoet aan de professionele normen die je van een officiële aftersalesdienst mag verwachten.

Ik waardeer al uw hulp. Ik hoop dat ik u iets terug kan doen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #23341 door handmatig-mechanisch
Heb je hem al verkocht? Want het lijkt erop dat het probleem bij de brandstofpomp lag, en defecte brandstofpompen worden niet door de ECU van de auto gedetecteerd...!!