Zoek MDM

Bulletin

Vermogensverlies op Megane 1.9dci 2001

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #16118 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vermogensverlies in een Megane 1.9dci uit 2001
Of het nu komt door een vals contact of een sensorstoring, de ECU zou een storing moeten aangeven, hoewel dit afhankelijk is van de sensor.
Als het een sensor is die op dat moment een storing detecteert, maar vervolgens opnieuw meet en er geen storing is, zou deze geen storing moeten aangeven, hoewel dit zeldzaam is, aangezien storingen ergens geregistreerd zouden moeten worden.
Als de sensor tijdelijk niet werkt, zou het niet de raildruksensor moeten zijn, want in dat geval lijkt het op een storing van de flowmeter.
In werkelijkheid zou het zelfs een sensor in de hogedrukpomp kunnen zijn.
Misschien de inspuithoeveelheidssensor of iets dergelijks, maar het zou zelfs een van de injectorcodes kunnen zijn, hoewel ik dat niet erg waarschijnlijk acht, omdat de motor in dat geval helemaal niet zou starten. Er zijn echter gevallen waarin de motor wel start, maar gewoon uitvalt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #16124 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vermogensverlies in een Megane 1.9dci uit 2001
Hoi Chabier0,
het probleem is vreemd, zoals Nuk je vertelt, zou de storing in het geheugen moeten staan.
Er is nog één ding dat je kunt proberen, en dat lijkt het enige te zijn wat je nog niet hebt gedaan: controleer of de brandstoftank een luchtinlaat heeft en test je machine met de tankdop los. Het kan zijn dat als er geen lucht in de ruimte komt die door de ontsnappende brandstof is ontstaan, er een vacuüm ontstaat, waardoor er geen brandstof kan ontsnappen.
Succes,
Miguel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23319 door handmatig-mechanisch
Ik heb een 1.9 dti, totaal niet zoals die van jou, maar hij geeft me problemen, vooral bergopwaarts. Hij accelereert, rookt en verliest vermogen. Ik denk dat het een luchtinlaat in het dieselcircuit is, want als ik stilsta, zie ik soms luchtbellen in de leiding die naar de pomp gaat tijdens het accelereren. Ik vertel het je voor het geval het iets soortgelijks is en het je misschien helpt. Het probleem is dat ik de leidingen volledig heb vervangen en zelfs een filter van een model met hogere specificaties heb geplaatst, en ik krijg de luchtinlaat niet gerepareerd; hij geeft nog steeds een foutmelding als hij uit de neus komt. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23338 door handmatig-mechanisch
Bedankt allemaal:

ik zal delen hoe het probleem is afgelopen, maar het zal me niet veel helpen.
Nadat ik hem naar andere garages had gebracht, verwezen ze me door naar een betrouwbare garage bij mijn vaste garage.
Ze zagen niets, maar toen ik hem twee dagen later voor de tweede keer binnenbracht, begon de ECU wel fouten te melden met betrekking tot de EGR en de injectoren.
De auto vertoonde nog steeds dezelfde symptomen, maar meldde fouten (mogelijk was de algemene fout iets anders).
Ze maakten de EGR schoon en verwijderden zoveel mogelijk koolstof uit het spruitstuk, dat bijna verstopt zat.
Ze vroegen me ongeveer € 1.000 om de cilinderkop te reviseren, dus na twee weken goed te hebben gewerkt (zonder dat de motor verzuipte) en de "problemen" terugkwamen, bracht ik de auto naar de sloop, ondanks dat er geld voor werd geboden (in deze staat, ???).
Nu rijd ik in een SEAT EXEO 2.0 TDI, waarvan ik hoop dat die een beter leven heeft. Ik vertrouw in ieder geval de mechanica en het chassis, want het is een bekend chassis en platform (A4b7).
Mijn vorige Mégane liep als een zonnetje, maar bij deze zag ik, ondanks het feit dat er in elk gezin uitzonderingen zijn en ik geen geluk heb gehad, dat de service van Renault in Zaragoza lang niet zo professioneel is als je van een officiële aftersalesservice mag verwachten.

Ik dank jullie allemaal voor jullie hulp. Ik hoop dat ik jullie een wederdienst kan bewijzen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23341 door handmatig-mechanisch
Heb je hem al verkocht? Het lijkt erop dat het probleem in de brandstofpomp zat, en brandstofpompen detecteren geen storingen in de ECM van het voertuig...!!