Bedankt allemaal:
ik zal uitleggen hoe dit is afgelopen, maar het zal waarschijnlijk niet veel helpen.
Nadat ik de auto bij verschillende andere garages had gebracht, werd ik doorverwezen naar een andere vertrouwde monteur van mijn vaste garage.
Ze vonden niets mis, maar toen ik de auto twee dagen later terugbracht, begon de ECU fouten te vertonen met betrekking tot de EGR-klep en de injectoren.
De auto vertoonde nog steeds dezelfde symptomen, maar er werden foutcodes weergegeven (mogelijk was het onderliggende probleem iets anders).
Ze hebben de EGR-klep schoongemaakt en zoveel mogelijk koolstofafzetting uit het spruitstuk verwijderd, dat bijna volledig verstopt was.
Ze vroegen me ongeveer €1000 om de cilinderkop te vlakken, dus na twee weken waarin de auto goed liep (zonder dat de motor afsloeg) en de problemen terugkeerden, heb ik de auto gesloopt, ondanks dat ze me er geld voor boden (in deze staat, toch?!).
Nu rijd ik in een SEAT Exeo 2.0 TDI, waarvan ik hoop dat die een beter leven heeft. Ik vertrouw in ieder geval de mechanica en het chassis, aangezien het een bekend chassis en platform is (A4B7).
Mijn vorige Megane was fantastisch, maar met deze, hoewel ik weet dat er altijd uitzonderingen zijn en ik gewoon pech heb gehad, vond ik dat de service van Renault in Zaragoza verre van voldoet aan de professionele normen die je van een officiële aftersalesdienst mag verwachten.
Ik waardeer al uw hulp. Ik hoop dat ik u iets terug kan doen.