Zoek MDM

Bulletin

Vermogensverlies op Megane 1.9dci 2001

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #16038 door handmatig-mechanisch
Vermogensverlies bij een Megane 1.9dci uit 2001 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo:
Ik ben geen monteur, ik werk in de productie van autosubframes. Het probleem ligt bij mijn auto. Kunt u mij vertellen waar het probleem zou kunnen zitten?
Auto: MEGANE 1.9 dci uit 2001. Km: 230.000
Probleem:
1) Continu algemeen vermogensverlies gedurende de laatste 10.000 km
2) Af en toe en willekeurig, maar altijd op de snelweg (steeds vaker), zelfs als ik gas geef, schokt de motor lichtjes, verliest vermogen, soms zelfs van 120 km/u naar 40 of 30 km/u in een minuut of twee (het toerental daalt langzaam, bijna altijd vanaf 2.000 tpm in de 5e versnelling). Het gebeurt vaker als ik vol gas geef, maar het gebeurt niet altijd als ik hem hard push en soms gebeurt het als ik heel langzaam rijd.
Ik zet de motor uit (geen noodzaak om hem uit te zetten), laat hem twee of drie minuten rusten en het is weer oké.
3) Er brandt geen storingslampje.
4) Bosch heeft CLIP geïnstalleerd (sorry als dat niet de technische naam is) en er zijn geen actieve fouten, noch in het geheugen, noch iets abnormaals. Ze hebben ook niets abnormaals aan de motor gezien, zelfs niet toen de auto tijdens een proefrit uitviel.
5) Het probleem is dagelijks, maar na het vervangen van de accessoireriem, olie en alle filters (500 km geleden) liep de auto een week lang perfect.
6) Tijdens het vervangen van de accessoireriem ging de externe waterpomp kapot en liep alle koelvloeistof eruit (de pomp is vervangen, voor het geval dat dit ermee te maken heeft dat hij een week lang goed heeft gewerkt).
7) De auto oververhit niet, lekt geen water en verbruikt geen olie.