Zoek MDM

Bulletin

Geluiden in de gordels.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #15957 door handmatig-mechanisch
Riemgeluiden. Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb de distributieriem en de spanner van de serviceriem van een 406 vervangen. Vanaf het begin maakt hij een geluid, vergelijkbaar met een luide fluittoon, dat begint bij 1500 tpm en verdwijnt bij 2000 tpm. Het is aanzienlijk verminderd naarmate ik meer kilometers heb gemaakt, volgens de monteur. Nu is er echter een nieuw geluid ontstaan in het gebied van de serviceriem (dynamo, enz.), zoals een krakend geluid dat voornamelijk optreedt bij het starten en vervolgens verdwijnt. Wat kan de oorzaak zijn van dit krakende geluid? Zou een poelie, spanner van deze riem (serviceriem) of de distributieriem kapot kunnen zijn?
Ik heb sinds de bovengenoemde vervangingen ongeveer 2000 km gereden.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #15974 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Riemgeluiden.
Hallo, kijk eens naar de krukaspoelie. Die raken nogal eens beschadigd. Je kunt dit testen
door met krijt of verf een lijn te tekenen vanaf het midden van de poelie naar buiten
. Start de motor, zet hem dan uit en kijk of de lijn die je hebt getekend, is verschoven. Zo ja,
vervang dan de poelie. Met vriendelijke groet.B) B)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #15976 door handmatig-mechanisch
Hoi Warni, bedankt voor je hulp. Ik moet zeggen dat ik vergeten ben te vermelden dat ik de nieuwe krukasriem heb gemonteerd. Zit hij er verkeerd op? Of is hij weer gebroken?
Waar moet ik de markeringen plaatsen om de controle uit te voeren?
Alvast bedankt.
Maran

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16013 door handmatig-mechanisch
Kijk, als de riem slecht gemonteerd was, zou het probleem anders zijn. Lopen ze slecht, zijn er geluiden van kleppen die slaan of zijn kleppen aan de voorkant verbogen? Heb je bij het vervangen van de riem ook de spanners vervangen? Het piepen van de riem van het element kan komen doordat deze los zit, dat wil zeggen, te weinig spanning of lager. In dit specifieke geval is het het beste om de riem van het element te verwijderen en de dynamo en alle poelies en lagers met de hand te draaien totdat je het geluid hoort. Het geluid komt ook voor als de riem slecht gemonteerd is, dat wil zeggen, dat deze los of erg strak zit omdat de bedrading slecht is.