Zoek MDM

Bulletin

Neon 95

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15936 door handmatig-mechanisch
Neon 95 Uitgegeven door manual-mecanica
Hallo mede-liefhebbers en professionals, ik schrijf u om mijn situatie uit te leggen. Ik hoop dat u me kunt helpen. Ik heb een Neon 2.0 SOHC uit 1995 die ik volledig heb gereviseerd. Ik heb de krukas en het motorblok laten slijpen, de lagers, zuigers, zuigerveren, water- en oliepomp, distributieriem, klepgeleiders, afdichtingen en alle andere onderdelen vervangen door nieuwe. Maar als ik hem start, maakt hij een geluid dat lijkt op een dieselmotor. Ik heb het kleppendeksel verwijderd en ontdekt dat de olie er niet doorheen komt. Er is geen smering in het kleppenblok, maar het dashboard geeft geen waarschuwingslampjes voor een te lage oliedruk. Wat raden jullie me aan te doen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15942 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Neon 95
Ik heb ooit een soortgelijk probleem gehad en werd er bijna gek van. Het bleek dat het oliefilter defect was. Haal het filter eruit en prik er kleine gaatjes in om te kijken of er druk in staat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15973 door handmatig-mechanisch
Controleer eerst de oliedruk met een oliedrukmeter (63 PSI). Als er druk op de meter staat, controleer dan of de koppakking correct is gemonteerd, aangezien er een smeerkanaal naar de cilinderkop loopt. Verwijder vervolgens de nokkenas en controleer of de kanalen niet verstopt zijn. Een van de meest voorkomende problemen zijn defecte filters.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #16012 door handmatig-mechanisch
Een ander veelvoorkomend probleem is dat de koppakking niet exact hetzelfde is of verkeerd is gemonteerd en de oliepassage gedeeltelijk of volledig blokkeert; dit is mij overkomen omdat ik het niet gecontroleerd heb.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #16017 door handmatig-mechanisch
Ik heb ooit een soortgelijk probleem gehad met een Chevy taxi uit 2007. De koppakking werd vervangen, de klepgeleiders en kleppen werden gerepareerd en de oliepomp en het oliefilter werden vervangen. Later deed zich hetzelfde probleem voor als jij nu ervaart. Ik heb het opgelost met een motorreiniger van AutoZone. Ik vermoedde dat een klein kanaaltje verstopt zat met vuil uit de motor, en deze reiniger verwijdert dat allemaal. Probeer het eens; misschien werkt het. Succes!