Zoek MDM

Bulletin

Neon 95

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #15936 door handmatig-mechanisch
Neon 95 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo amateurs en professionals, ik leg mijn situatie uit. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb een Neon95 2.0 SoHC waarvan ik de motor volledig heb gereviseerd, de krukas en monobloc heb gerepareerd, de set metalen zuigers, zuigerveren, water- en oliepomp, distributieriem, geleiders, kleppen, keerringen en alles nieuw heb vervangen, maar als ik hem start, hoor ik een geluid alsof het een dieselmotor is. Ik heb het inlaatdeksel verwijderd en merkte dat de olie niet omhoog komt. Er zit geen smering in het kleppenhuis, maar het dashboard geeft geen oliedrukfout aan. Wat raadt u me aan?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #15942 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Neon 95
Ik heb ooit zo'n probleem gehad en ik werd er bijna gek van. Het was een defect oliefilter. Haal het filter er gewoon uit en prik er even in om te kijken of er druk op staat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #15973 door handmatig-mechanisch
Controleer eerst de oliedruk met een oliedrukmeter (63 PSI). Als er druk op de meter staat, controleer dan of de koppakking correct is gemonteerd, aangezien er een smeerader naar de cilinderkop loopt. Verwijder vervolgens de nokkenas en controleer of de aders niet verstopt zijn. Een van de meest voorkomende problemen zijn defecte filters.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #16012 door handmatig-mechanisch
Een ander veelvoorkomend probleem is dat de cilinderkoppakking niet exact hetzelfde is of verkeerd gemonteerd is en de oliedoorgang gedeeltelijk of volledig blokkeert. Dit is mij overkomen omdat ik het niet heb gecontroleerd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #16017 door handmatig-mechanisch
Het overkwam mij ooit eens met een Chevy Cab uit 2007. De koppakking werd vervangen, de geleiders en kleppen werden gerepareerd, en later de oliepomp en het filter. Dit veroorzaakte de storing die u nu ervaart. Ik heb het opgelost met een vloeistof (motorreiniger) die ze bij Auto Zone verkopen, omdat ik het toeschreef aan een klein kanaal dat verstopt zat met het vuil uit de motor. Deze vloeistof verwijdert alles. Het is niet voor niets en het werkt. Succes.