Zoek MDM

Bulletin

Mislukking in de Mustang uit 2002

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #15892 door handmatig-mechanisch
Mislukking in de Mustang uit 2002 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, hoe gaat het? Ik heb me net geregistreerd en heb jullie hulp nodig. Ik heb problemen met mijn auto. Het is een Mustang GT 4.6 uit 2002. Het probleem is dat hij veel benzine verbruikt en het motorstoringslampje brandt. Ze hebben de auto gescand en het bleek om de nokkenas- en krukassensor te gaan. Het probleem is dat als ik helemaal stilsta, het toerental op 500 toeren per minuut blijft hangen en soms zakt het zelfs weg. Het lijkt dan alsof de auto elk moment kan afslaan. Ik heb deze sensoren al vervangen, maar ik heb hetzelfde gevoel. Kan iemand me vertellen wat het zou kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #15912 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Storing in Mustang uit 2002
Laten we zeggen dat 500 tpm bijna normaal is. Hoe hoger de cilinderinhoud, hoe lager het stationair toerental. Zo is het, en niet andersom zoals veel mensen denken. Het brandstofverbruik van een 4.6-liter motor is vrij hoog, zelfs als de motor in perfecte staat is. Als je het voelt, zeg je dan nog steeds dat het flink daalt? Heeft je Mustang een verdeler? Zo ja, kun je hem dan ietsje hoger zetten, zodat hij niet de neiging heeft om af te slaan?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #15920 door handmatig-mechanisch
Hallo, kijk, er zijn 2 dingen: 1... de sensoren die je een signaal geven, kunnen komen doordat de distributiekettingen (er zijn er 2) niet gesynchroniseerd zijn. Ze zitten waarschijnlijk los of de geleiders zijn versleten en dat kan ervoor zorgen dat de auto instabiel wordt en daarom wil uitschakelen... als ze niet goed gesynchroniseerd zijn, veroorzaakt dat een te hoog brandstofverbruik.
2... ik weet niet hoe vaak je je auto laat onderhouden... er zit een sensor in de keel die de minimumsnelheid regelt... als hij vuil wordt, wil hij ook vaak uitschakelen, maar door dit detail verbruikt hij niet zoveel brandstof... Ik denk dat je probleem is dat de kettingen erg versleten zijn... die auto's gebruiken geen verdeler...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #15952 door handmatig-mechanisch
Hallo, hartelijk dank voor uw reactie. Hij heeft geen verdeler. Ik heb de auto nu iets meer dan een jaar en het zou de ketting kunnen zijn, want die begint een vreemd kloppend of slepend geluid te maken. Mijn vraag is nu: hoe duur is het om de ketting te vervangen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #15969 door handmatig-mechanisch
Nou, hier in Tijuana ben je ongeveer 3.000 pesos kwijt.