Zoek MDM

Bulletin

Renault 19 rempomp

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #15879 door handmatig-mechanisch
Rempomp Renault 19. Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een R19 uit 1993 met een volledige 1,7-liter motor (de Franse), en ik wil graag weten of de stang die uit de rembekrachtiger komt en de pomp activeert (duwt) een soort regelaar heeft. Met andere woorden, of hij aangepast kan worden om meer pedalen te hebben. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #15898 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault 19 rempomp
Hallo vriend, deze stuurpen is afgesteld om de juiste speling te geven wanneer hij de rempompzuiger raakt. Er zit 1 mm speling tussen de stuurpen en de zuiger. Tenzij de speling te groot is, zie ik geen probleem met het lage pedaal. Controleer of er lucht in het circuit zit, en zo niet, controleer dan de banden om er zeker van te zijn dat ze niet versleten zijn. Laat ons weten wat je ontdekt. Met vriendelijke groet. :) :kwaadaardig:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #15902 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault 19 rempomp
Hallo vriend, ik laat je weten wat mijn vraag is. Ik heb de remmen van mijn R19 volledig gereviseerd en de voorste schijven en bijbehorende remblokken vervangen door nieuwe, originele exemplaren. De remklauwen waren in zeer goede staat en hoefden niet gerepareerd te worden. Ik heb de remtrommels achter opnieuw laten slijpen en de remschoenen vervangen door de juiste maat, en ik heb ook de wielremcilinders vervangen door originele exemplaren. Nadat ik alles weer in elkaar had gezet en het hele circuit meerdere keren had ontlucht, kreeg ik het rempedaal niet omhoog. Dat wil zeggen, de auto remt goed, maar het pedaal gaat maar half naar beneden voordat ik rem. Ik ben naar dit forum gegaan omdat ik geen ideeën meer had over wat het probleem zou kunnen zijn. Ik ben iedereen die me kan helpen zeer dankbaar. Bedankt.