Zoek MDM

Bulletin

AFSTEMMING.......

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #15875 door handmatig-mechanisch
AFSTEMMING....... Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, goede dag allemaal. Mijn vraag is de volgende: ik heb een Pontiac G3 uit 2007 met een 16-kleppen DOHC ETEC II-motor met 90.000 kilometer op de teller en ik heb een onderhoudsbeurt nodig. Welk type olie raden jullie aan, en wat voor type bougie en voor welke waarde zijn ze gekalibreerd? Alvast bedankt en met vriendelijke groeten aan iedereen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #15989 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanica op het onderwerp Re: TUNING.......
Persoonlijk raad ik AC Delco SAE 40 olie aan, zowel monograde als multigrade, vanwege de reeds afgelegde kilometers. Synthetische olie raad ik af. Voor de bougies geldt: als u uw auto er fantastisch uit wilt laten zien, gebruik dan NGK iridium bougies. Deze gaan zeker minstens 25.000 km mee voordat u ze moet vervangen. Bovendien worden ze voorgekalibreerd geleverd. Twijfelt u over de kalibratie? Kijk dan onder de motorkap. Meestal vindt u daar een label met enkele specificaties, waaronder de kalibratie van de bougies. ;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16024 door handmatig-mechanisch
Carlosgrinch's antwoord is goed, maar ik raad je aan om de aanbevelingen van de fabrikant te raadplegen; die bevatten de gegevens die je zoekt. Met 90.000 km in drie jaar is je auto behoorlijk intensief gebruikt. Wees er zuinig op.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16150 door handmatig-mechanisch
Ik raad Castrol 20w 50 olie aan (gemaakt in de VS), omdat deze voldoet aan de smeernormen en deze met 50% overtreft. De reinigende eigenschappen zijn zeer sterk (reinigen alle interne vuil van de motor). Bougies: u kunt, zoals ze u al vertelden, de NGK iridium TX gebruiken. Deze zijn alleen een beetje duur. Voor een PT Cruiser kostten ze $ 540 (Mexicaans). Als dat niet het geval is, kunt u zoeken naar de NGK G-power (gemaakt in Japan), platina met fijne punt. Deze zijn goedkoper en werken zeer goed. Hoewel de bougies vooraf gekalibreerd zijn, raad ik aan ze opnieuw te kalibreren, omdat ze tijdens de verpakking en het transport een klap kunnen hebben gekregen en hun elektrode kan hebben gesloten. Kijk op de NGK-website voor de kalibratie voor uw auto. Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16256 door handmatig-mechanisch
Hallo, bedankt voor je antwoorden. Ik heb alleen een vraag. Hier in Mexico raden vrienden van de Pontiac Club 10-30W aan, of zelfs meer, zoals 15-40W. Ze raden ook NGK-bougies aan. Ik heb de bougiekalibratie voor Delco 044 AC al gevonden, mocht iemand er iets aan hebben. Ik ben benieuwd naar jullie mening. Hartelijk dank voor jullie aandacht. :P