Zoek MDM

Bulletin

AFSTEMMING.......

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15875 door handmatig-mechanisch
AFSTELLEN....... Uitgegeven door manual-mecanica
Hallo allemaal, goedendag. Mijn vraag is de volgende: ik heb een Pontiac G3 uit 2007 met een 16-kleppen DOHC ETEC II-motor en 90.000 kilometer op de teller, en ik wil een onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Welke olie raden jullie aan, en welke bougies moeten we gebruiken en wat is de juiste elektrodeafstand? Alvast hartelijk bedankt voor jullie aandacht en de groeten aan iedereen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15989 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: TUNING.......
Persoonlijk raad ik AC Delco SAE 40 olie aan, zowel monograde als multigrade. Gezien de kilometerstand raad ik synthetische olie af. Voor de bougies, als je wilt dat je auto er op zijn best uitziet, gebruik dan NGK iridium bougies. Die gaan zeker minstens 25.000 km mee voordat ze vervangen moeten worden, en ze zijn al voorgegapt. Als je niet zeker bent van de juiste afstand, kijk dan onder de motorkap; daar zit meestal een sticker met specificaties, waaronder de aanbevolen bougieafstand. ;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #16024 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van Carlosgrinch is goed, maar ik raad je aan om de aanbevelingen van de fabrikant te raadplegen; de informatie die je zoekt staat daar. Met 90.000 km in drie jaar tijd heeft je auto al heel wat kilometers gemaakt. Zorg er goed voor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #16150 door handmatig-mechanisch
Ik raad Castrol 20W-50 olie aan (gemaakt in de VS), omdat deze voldoet aan de smeernormen en deze zelfs met 50% overtreft. De reinigende eigenschappen zijn zeer sterk (het reinigt al het interne motorvuil). Voor bougies kunt u NGK Iridium TX gebruiken, zoals anderen al hebben genoemd, maar die zijn wel wat prijzig. Voor een PT Cruiser kosten ze $540 (Mexicaanse peso). Als alternatief kunt u kijken naar NGK G-Power (gemaakt in Japan), fijnpuntige platina bougies. Deze zijn voordeliger en werken erg goed. Hoewel de bougies voorgegapt zijn, raad ik aan ze opnieuw te gapen, omdat ze tijdens het verpakken en transport beschadigd kunnen zijn geraakt, waardoor de elektroden dichter bij elkaar komen. Controleer de NGK-website voor de juiste gap voor uw auto. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #16256 door handmatig-mechanisch
Hallo, bedankt voor jullie reacties. Ik heb nog één vraag. Hier in Mexico raden sommige vrienden van de Pontiac-club 10W-30 of zelfs 15W-40 olie aan, en ook NGK-bougies. Ik heb de elektrodeafstand van AC Delco-bougies (0,44) al gevonden, mocht dat voor iemand nuttig zijn. Ik ben benieuwd naar jullie mening. Alvast bedankt voor jullie aandacht. :P