Zoek MDM

Bulletin

Ford Focus 2001 intermitterende storing

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #15858 door handmatig-mechanisch
Ford Focus 2001 intermitterende storing Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik hoop dat iemand me kan helpen met dit probleem met deze auto.

Symptoom: De auto loopt prima stationair (lage toeren) en als we langzaam accelereren, heeft hij ook geen problemen, maar bij sneller accelereren slaat de motor vaak af en verliest hij vermogen.

Het volgende is gecontroleerd op de auto:
1- de compressie van de zuigers is binnen de specificaties.
2- er worden geen foutcodes weergegeven op de ECU
3- de eigenaar van de auto heeft eerder de brandstofpomp vervangen, die nu 40 psi levert.
4- ik heb de MAF-sensor (spanning) gecontroleerd en die lijkt correct te werken.

Vrienden, geef me een tip, want ik ga er bijna mee stoppen. Groeten en alvast bedankt voor jullie tijd.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #15906 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Focus 2001 intermitterende storing
MOGELIJK IS UW PROBLEEM DAT ALS U SNEL ACCELEERT, ER TE VEEL BENZINE IN DE CILINDERS KOMT. CONTROLEER DE INJECTOREN, HET KAN ZIJN DAT EEN PAAR OPEN BLIJFT.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #15919 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Focus 2001 intermitterende storing
Kijk, precies zoals je zegt, het is de MAF. Die geeft het goed aan, maar meestal is dat het probleem in die auto. Om daarachter te komen, kun je de koppeling loskoppelen terwijl de auto aan staat en ervoor zorgen dat de motor niet uitgaat. Rijd er dan mee en je zult merken dat als je het voelt, je het beter kunt vervangen. Dat probleem komt heel vaak voor.