Zoek MDM

Bulletin

passat 2.0 turbo synchronisatie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #15834 door handmatig-mechanisch
Passat 2.0 Turbo Timing Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, afgelopen zaterdag heb ik een distributieriem gemonteerd op een Passat uit 2000 met een 2.0 turbomotor. Ik heb de krukas gemonteerd met de markering, en ervoor gezorgd dat de zuiger op BDP stond. Ik heb ook de nokkenas gemonteerd met de markering op de markering. Die motor heeft een tussentandwiel dat GEEN MARKERING HEEFT, dus ik heb de riem er gewoon op gezet en dat is alles. Daar komt de eerste vraag op. Heeft iemand een schema van die motor?
Daarna heb ik alles weer correct gemonteerd, en het feit is dat de motor bij het starten hapert, alsof hij niet goed gesynchroniseerd is of alsof de kleppen zijn doorgebrand. Weet iemand of de kleppen van die motor kromtrekken als de distributieriem breekt? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #15847 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Passat 2.0 Turbo timing
Ja, de kleppen zijn krom, maar je had ze kunnen zien als je de cilinderkop had gedemonteerd. Waarom heb je de riem vervangen? Is hij doorgeslagen? Of was het gewoon onderhoud? Nog een vraag: wordt deze Pasat geleverd met een verdeler of met een losse bobine?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.