Zoek MDM

Bulletin

Probleem met de richtpunten van een VW sedan iny mod 93.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #15817 door handmatig-mechanisch
Probleem met de richtpunten van een VW sedan uit '93. Gepubliceerd door manual-mecanica.
Ik heb een probleem met het geluid van de contactpunten van mijn Kever, want bij het starten klinken ze alsof ze niet gekalibreerd zijn, terwijl ze al één voor één gekalibreerd zijn. Ik heb de stoterstangen schoongemaakt, evenals de tuimelaar en de slagaders die een beetje verstopt zaten door het vuil dat zich vormt bij normaal gebruik.

Na een tijdje gebruik is het geluid verdwenen, maar ik maak me zorgen omdat het geluid een beetje hard is en zelfs de bank een beetje klinkt. Ik overweeg om de oliepomp te vervangen, want toen ik de contactpunten losmaakte en kalibreerde, zag ik dat de olie niet gelijkmatig over één van de punten stroomt en dat die het geluid maken.

Ik denk ook dat het de klepstoters zijn, maar ik denk dat ze mechanisch zijn en niet met een veer zoals de Fords die heel snel beschadigd raken in een 302v8.
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik stond op het punt om die pomp te verwijderen. Ik heb het al bij een andere Kever gedaan en het voelde iets beter, maar deze was een carburateur en die was al erg oud, maar met een 90-motor.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #15831 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met de richtpunten van een VW sedan iny mod 93.
Als ze lang smeren en ze niet met hydraulische klepstoters werken, zou het, zoals je zegt, de pomp kunnen zijn, maar ik denk het niet, omdat er maar één pomp voor beide kanten is en er maar één geluid maakt. Wat er zou kunnen gebeuren, is dat de olieleidingen verstopt zijn.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.