Zoek MDM

Bulletin

Temperatuursensor Opel Astra G 2.0 16V

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15770 door handmatig-mechanisch
Temperatuursensor Opel Astra G 2.0 16V .
Hallo, ik heb een Astra uit 1998 en hij slaat af als de temperatuur stijgt. Ik heb er een diagnose op uitgevoerd en die geeft aan dat de koelvloeistoftemperatuursensor de boosdoener is. Ik zou graag willen weten of iemand weet waar deze sensor zit, want ik heb ernaar gezocht en kan hem niet vinden. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15775 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Temperatuursensor Opel Astra G 2.0 16v
Deze bevindt zich aan de linkerkant van de kop, vlak bij de spoel. (Controleer of er spanning op de connector staat; deze moet 5 volt zijn.)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #15836 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Temperatuursensor Opel Astra G 2.0 16v
Hartelijk dank, ik waardeer het.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #15839 door handmatig-mechanisch
Zoals vriend SCORT7913 zegt, bevindt de sensor zich onder de spoel. Controleer de 5 volt die uit de kabelboom komt. De weerstandswaarde varieert waarschijnlijk. Bij koude motor en meting tussen de sensoraansluitingen moet er ongeveer 2342 ohm of 2,3 Konh zijn. Zet de motor op de ideale werktemperatuur, of 90 * C, zet de motor uit, koppel de kabelboom weer los en de weerstand tussen de sensoraansluitingen moet 153 ohm zijn. Onder deze weerstand zal de ECU interpreteren dat de auto oververhit is en de stroom uitschakelen.
Ik hoop dat het je helpt.
Groeten.