Zoek MDM

Bulletin

Is mijn dynamo of elektrische systeem kapot?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #15823 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Is mijn dynamo of elektrische systeem kapot?
Je moet alles loskoppelen wat ook maar een beetje stroom verbruikt, inclusief de radio, om een kleine kortsluiting uit te sluiten. Persoonlijk, en gezien het feit dat je accu in goede staat verkeert, denk ik dat het probleem bij de dynamo ligt. Je kunt dit controleren met een tester (multimeter), maar als je niet weet hoe je dat moet doen, kan het helpen om je accu te laten testen. Het is heel goedkoop en je hebt voor eens en altijd een einde aan alle twijfels of het wel of niet aan je dynamo ligt. Succes en we praten verder.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #15825 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Is mijn dynamo of elektrische systeem kapot?
Het is absoluut de dynamo. Morgen kijk ik of ze me willen betalen en breng ik hem naar een elektricien. Ik laat het je dan weten.
Gewoon uit nieuwsgierigheid en om verder te gaan met het onderwerp dat misschien nuttig is voor iemand anders, namelijk het testen van de auto op kortsluiting.
Zoals velen weten (en ik herhaal het hier nogmaals), is de makkelijkste manier om te testen op lekken in een elektrisch systeem, de accuconnectoren los te koppelen en ze in het donker aan te sluiten om te zien of ze vonken produceren. Zoals sommigen zeggen: als er vonken ontstaan, is er een lek in het elektrische systeem. Maar daar bestaan verschillende twijfels over, dus laten we eens kijken of we er een discussie over kunnen starten.
Deze beroemde test wordt uitgevoerd met de sleutel uit het contact en natuurlijk met de auto volledig uit; anders is hij nutteloos. Maar er zijn verschillende "maren".
Ten eerste, als we erover nadenken, verbruikt een auto altijd stroom, of het nu gaat om het geheugen en de tijd van de radio en/of de digitale of analoge klok. Als deze geen energie verbruikten terwijl de auto uit staat, zouden we elke keer dat we hem aanzetten de tijd en de radio moeten instellen. Het spreekt voor zich dat moderne auto's met computermodules nog steeds stroom verbruiken. Elk voertuig heeft dus een normaal verbruik, en daarom zullen ze sissen wanneer we de connectoren op de accu aansluiten. Anderen zeggen nu: "Koppel voor de test alles los wat stroom verbruikt." Als je wist wat er stroom verbruikt, zou je de beroemde test niet doen. En tot slot heeft het geen zin om accessoires los te koppelen om te zien of er stroom verbruikt wordt.
Dus, mijn vraag: hoe kun je met een "zelfgemaakte" test zien of een auto stroom verbruikt?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.