Zoek MDM

Bulletin

vreemd geluid in Seat Leon

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15742 door handmatig-mechanisch
Vreemd geluid in Seat Leon Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb onlangs een Seat Leon uit 2002 gekocht.
Een paar dagen geleden begon ik een vreemd geluid te horen aan de zijkant van de motor waar de riem loopt. Het lijkt op een zoemend geluid. Ik dacht dat de riem los zat, maar ik heb het gecontroleerd en dat was niet zo.
Kan iemand me helpen met dit probleem?
Bedankt.:(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15753 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vreemd geluid in Seat Leon
Hallo vriend, het probleem met het geluid is ingewikkeld, want wat jij hoort als een zoemend geluid kan voor mij een piepend geluid zijn. Maar laten we proberen er iets aan te doen. Als het lijkt op een zoemend geluid, moet er een lager zijn dat met die riem te maken heeft. Je kunt het volgende proberen: verwijder de elementriem (dynamo, lucht, etc.). Als je er maar één hebt, is er geen probleem. Start de auto en luister of het geluid is verdwenen. Zo kun je de distributieriem vanaf het begin uitsluiten. Als het geluid verdwijnt, draai dan de poelies met de hand (de poelies zonder riem) en kijk welke het geluid veroorzaakt. Identificeer en repareer het probleem. Laat ons weten hoe het verdergaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16030 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vreemd geluid in Seat Leon
Het geluid is nu verholpen, haha. Ik heb gedaan wat je voorstelde, maar het was nog steeds hoorbaar, dus besloot ik de distributieriem te vervangen, omdat die ofwel erg verbrand ofwel droog was.
Bedankt voor je reactie.:)