Zoek MDM

Bulletin

AT-190L MAAK DE BOUGIEKABEL NAT MET OLIE

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #15732 door handmatig-mechanisch
AT-190L HET BEVOCHTIGEN VAN DE BOUGIEKABEL MET OLIE Gepubliceerd door manual-mecanica
Kan iemand me helpen? Ik heb een Toyota Corona uit 1993, model AT-190L, XLi 4A-FE automaat. De bougiekabel bij de verdeler wordt van binnen nat, maar zit vast aan de bovenkant waar hij het kleppendeksel raakt. Hij maakt alleen die kabel nat. Ik ben bang dat de olie helemaal naar beneden loopt en de bougie zelf nat maakt. Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn? Ik heb net de O-ring van de verdeler vervangen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #15749 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: AT-190L HET BEVOCHTIGEN VAN DE BOUGIEKABEL MET OLIE
Als het bougies zijn met een cambucho, dat wil zeggen bougies die in het kleppendeksel gaan, is de kleppendekselpakking verbrand of verhard, er zitten wat cirkels op die boven de kegel van de bougie afdichten, dan is dit heel eenvoudig te vervangen. Koop een nieuwe, plaats de kegel en het deksel erop en het probleem is opgelost. Dit probleem is meer vies dan gevaarlijk, de olie loopt niet door de schroefdraad van de bougie, maar als je hem moet verwijderen, valt hij eruit en rookt hij, het vervangen kost niets.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.