Zoek MDM

Bulletin

problemen met de startcilinder

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15729 door handmatig-mechanisch
Problemen met de startcilinder Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb iemand nodig die me kan helpen met het verwijderen van de contactslotcilinder van mijn Opel Astra 2.0 Edition uit 2003. Ik ben het zat om in garages te worden opgelicht. :boos: :boos:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15739 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de startcilinder
Pardon, maar hoe noem je een startpomp? Want ik denk niet dat we dat hier in Mexico zo noemen. Als u mijn twijfels kunt wegnemen, kan ik u misschien helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15745 door handmatig-mechanisch
Het contactslot is de plek waar de sleutel zit om hem te draaien en de auto te starten. Mijn probleem is dat wanneer ik de sleutel in het contact steek, hij niet terug naar de startpositie kan (hij kan de sleutel niet uit de vergrendelde positie halen). Wat ik nodig heb, is iemand met ideeën of exploded views van dit onderdeel, zodat ik de vervanging zelf kan doen. Bedankt voor je reactie op mijn vraag.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15754 door handmatig-mechanisch
Als je die slotcilinder wilt repareren, zoals je het noemt, raad ik aan om hem eerst te vervangen en daarna te repareren. Het is erg lastig en je hebt speciaal gereedschap nodig. Ze zijn niet duur, dus het is de moeite niet waard om er zoveel moeite voor te doen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15766 door handmatig-mechanisch
OOOOrale... hier in Mexico noemen we dat een contactslot, ik geloof dat het zo geschreven staat. Nou ja, ik ben het eens met kikeme, maar kijk, ik heb de cilinder van een Renault 5 gerepareerd omdat die vastliep bij het omdraaien van de sleutel. Ze zijn goedkoop, maar als je er blij mee bent en het je vermaakt, haal hem er dan af en haal hem uit elkaar, kijk hoe de onderdelen in elkaar passen (het zijn er niet veel) en probeer erachter te komen waarom hij vastloopt. Soms is het geen groot probleem, een onderdeel dat van zijn plek is verschoven, een aanpassing die je zelf kunt doen, misschien heeft het alleen een beetje smering nodig, etc. etc. En als je het niet kunt repareren, koop het dan, maar je hebt wel iets geleerd door het te proberen te repareren, wie weet, repareer je het bij toeval, weet je nog dat mij dat is overkomen? Nou, veel succes.