Zoek MDM

Bulletin

Renault F8Q-motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 11 maanden geleden #1562 door handmatig-mechanisch
Renault F8Q-motor Geplaatst door manual-mecanica
Vrienden: Ik heb een vraag die opkwam toen ik de motor van een Renault Express met een F8Q-dieselmotor demonteerde.
Wat is de speling die tussen de cilinder en de zuiger moet blijven?
Ik vraag dit omdat, toen ik informeerde naar het corrigeren van de motor, sommigen me vertelden dat het het beste was om de cilinderbus naar de standaardmaat te corrigeren, terwijl anderen zeiden dat simpelweg corrigeren naar een andere maat voldoende was. De gecorrigeerde speling was ongeveer 0,075 en de cilinderbusspeling was 0,035.
Welke moet ik als geldig beschouwen?
Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 11 maanden geleden #1567 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault F8Q-motor
De minimaal toegestane speling voor die motor is 0,035 mm/m, wat de speling is bij het verlaten van de fabriek.

De andere maat die ze u gaven, 0,075 mm/m, is de maximaal toegestane speling voordat de motor opnieuw wordt uitgeboord.

Of u de motor nu opnieuw uitboord tot de standaardmaat of de bestaande cilinderbussen opnieuw uitboord en overmaatse zuigers monteert (0,50 mm/m, neem ik aan), de speling tussen de cilinder en de zuiger moet 0,035 tot 0,045 mm/m zijn.

Het verschil tussen de twee zit in de kosten van de bewerking en de onderdelen, omdat de mechanische sterkte van de motor niet verandert en de toename in cilinderinhoud bijna onmerkbaar is. Dus wat het goedkoopst is, is de beste optie.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 11 maanden geleden #1573 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault F8Q-motor
Bedankt MEGABEAT_1, ik heb het vandaag laten repareren en het zal weer in orde zijn.
Groeten