Hallo, ik las net over het probleem dat je hebt met de ventilatoren. Ik kan je vertellen dat bij de modellen van 1991 tot en met 1995 de sensor of het lampje dat ze aanstuurt een bruine sensor is. Deze bevindt zich aan de zijkant van het achterste cilinderdeksel (gezien vanaf de voorkant en rechts van de auto), net onder de twee waterleidingen die naar de verwarming gaan.
Dit kunt u zien door de inlaatslang van het luchtfilter te verwijderen die naar het inlaatspruitstuk gaat.
Deze sensor is een elektronische PTC (met positieve temperatuurcoëfficiënt, wat betekent dat de weerstandswaarde stijgt als de temperatuur stijgt). U kunt dit meten met een multimeter: bij kamertemperatuur moet de weerstand kleiner zijn dan 1600 ohm en bij ongeveer 95°C moet de weerstand ongeveer 2900 ohm zijn. Bij deze waarde begint de langzame ventilatie en bij ongeveer 3100 is de hoge ventilatie.
Deze sensor is mogelijk beschadigd, heeft een hogere weerstandswaarde (bijvoorbeeld 4500 ohm bij kamertemperatuur), is mogelijk losgekoppeld of maakt de kabel of de connector slecht contact. (Als de sensor losgekoppeld is, veroorzaakt dit precies de storing die u beschrijft. Ik hoop dat u het oplost. Ik zal opletten. Met vriendelijke groet.) 

Bijgevoegd bestand:    

Bestandsnaam:        
            Doc1.doc        

Bestandsgrootte: 31,5 KB