Zoek MDM

Bulletin

Peuguet 605 sv 3.0 v6 - Sensorproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15576 door handmatig-mechanisch
Peugeot 605 SV 3.0 V6 - Sensorproblemen Geplaatst door manual-mecanica
Wanneer ik het contact aanzet, gaan de koelventilatoren aan. Als ik de relais verwijder, gaan ze uit, en als ik ze beweeg, gaan ze weer aan. Volgens de schema's van AutoData worden de ventilatoren aangestuurd door een signaal van de computer, die informatie ontvangt van de sensoren. Er zitten drie sensoren in een buis/brug tussen de twee cilinderkoppen en nog één in de radiator. Ligt het probleem bij deze sensoren? (Hoe weet ik welke?) Of zijn er meer sensoren? Of heeft het te maken met het klimaatregelsysteem
?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15623 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 605 SV 3.0 V6 - Sensorproblemen
kijk of ze direct zijn, het is waarschijnlijk de temperatuurvulvo die in de radiator gaat en de elektroden activeert tot de juiste temperatuur, degene die in de waterkoppeling of in de cilinderkop gaat, meestal groen of blauw, is de temperatuursensor als deze is losgekoppeld, gaan de ventilatoren aan, omdat ze in de noodstatus gaan, deze sensor stuurt het signaal naar de computer om de injectietijd te leveren, soms is er een andere vulvo die maar één kabel heeft, in tegenstelling tot de vulvo's die ik noemde die er 2 hebben, de sensor en twee of drie, de vulvo, deze met een enkele kabel is voor de klok op het dashboard.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #18193 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 605 SV 3.0 V6 - Sensorproblemen
Hallo, ik las net over het probleem dat je hebt met de ventilatoren. Ik kan je vertellen dat bij de modellen van 1991 tot en met 1995 de sensor of het lampje dat ze aanstuurt een bruine sensor is. Deze bevindt zich aan de zijkant van het achterste cilinderdeksel (gezien vanaf de voorkant en rechts van de auto), net onder de twee waterleidingen die naar de verwarming gaan.
Dit kunt u zien door de inlaatslang van het luchtfilter te verwijderen die naar het inlaatspruitstuk gaat.
Deze sensor is een elektronische PTC (met positieve temperatuurcoëfficiënt, wat betekent dat de weerstandswaarde stijgt als de temperatuur stijgt). U kunt dit meten met een multimeter: bij kamertemperatuur moet de weerstand kleiner zijn dan 1600 ohm en bij ongeveer 95°C moet de weerstand ongeveer 2900 ohm zijn. Bij deze waarde begint de langzame ventilatie en bij ongeveer 3100 is de hoge ventilatie.
Deze sensor is mogelijk beschadigd, heeft een hogere weerstandswaarde (bijvoorbeeld 4500 ohm bij kamertemperatuur), is mogelijk losgekoppeld of maakt de kabel of de connector slecht contact. (Als de sensor losgekoppeld is, veroorzaakt dit precies de storing die u beschrijft. Ik hoop dat u het oplost. Ik zal opletten. Met vriendelijke groet.)

Bijgevoegd bestand:

Bestandsnaam: Doc1.doc
Bestandsgrootte: 31,5 KB

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden - 14 jaar en 10 maanden geleden #18264 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je hulp... Volgens wat je zegt, heeft hij niet slechts één sensor die de ventilatoren aanstuurt, maar zijn er twee? De groene op de brug heeft direct betrekking op de ventilatoren...
Als ik een van de sensoren loskoppel en de ventilatoren gaan draaien wanneer ik het contact aanzet, moeten ze dan stoppen wanneer ik de sensor weer aansluit? Of moet ik de computer scannen op de fout?

Bijgevoegd bestand:

Bestandsnaam: De_censor.doc
Bestandsgrootte: 3,1 MB
Laatst bewerkt: 14 jaar en 10 maanden geleden . Reden: onvolledig.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #18288 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik zal je vertellen, de sensor die de ventilatoren aanstuurt is er maar één (die op de foto hierboven), maar oorspronkelijk is die (die waar ik je in het vorige antwoord over vertelde) "bruin" en niet de blauwe die ik op de foto zie.
De "blauwe sensor is die in de brugbuis" die je op de onderstaande foto op de juiste plaats laat zien.
>Als ik het goed zie op de foto's, lijkt de sensor die je in de buis laat zien bruin, zo ja, dan zijn ze zeker omgekeerd! en zal het niet goed werken. >> Dat wil zeggen, de sensor op de cilinderkop moet bruin zijn en niet blauw. (Mocht je er toch een moeten kopen, raad ik je aan een originele Peugeot te nemen; die is duurder, maar de levensduur van de pakkingen en de motor hangt ervan af).

Aan de andere kant, als je de sensor op de cilinderkop loskoppelt, de ontluchtingsopeningen. Die starten, maar als je ze aansluit, stoppen ze (zolang de sensor goed werkt). Een eenvoudige test is om de connector van de sensor tijdelijk te verbinden met een weerstand van 470 ohm en 1/4 watt, die verkrijgbaar is bij elektronicawinkels. De ventilatoren stoppen dan.
>>> Ter informatie: de groene kleur geeft de temperatuur op het instrument aan, en u hoeft niet te scannen op de fout.
Ik hoop dat mijn reactie helpt en dat het probleem wordt opgelost.