Zoek MDM

Bulletin

Nissan Micra uit 2005, mist vermogen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15523 door handmatig-mechanisch
Nissan Micra uit 2005, mist vermogen. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een Nissan Nicra uit 2005, 1.5 diesel.
Hij heeft 190.000 km op de teller staan en hij begon te schokken, had weinig vermogen en evolueerde. Ik ging ervan uit dat het de koppeling was, en toen ik hem naar de garage bracht, bevestigde hij het. Dus, € 700 later en met een nieuwe koppeling, bracht ik mijn auto terug naar huis. Tot mijn verbazing begon hij twee dagen later weer te haperen. Deze keer was het gewoon een vermogensprobleem. Hoe hard ik het pedaal ook intrap, de auto heeft geen repressie, hij heeft moeite met accelereren tot hij 3.500 tpm bereikt, en dan denk ik dat de brandstofinjectie of iets dergelijks in werking treedt, en ik merk zelfs de vermogenstoename.
Ik bracht hem terug naar de garage en hij vertelde me dat het een onderdeel of een klep of zoiets was, en dat het probleem gemaskeerd werd door de koppeling.
Feit is dat invoegen op de snelweg een reëel gevaar is omdat de snelwegen geen vermogen hebben, en ik mijn snelheid niet op tijd kan aanpassen om veilig in te voegen. Of als ik een steile of lange helling op de snelweg neem, slaat de auto af en blijf ik steken op 80 km/u.

Ik wil graag dat je me precies vertelt wat het probleem is en hoeveel het kost om het te repareren, want de monteur vraagt nog eens € 500, en ik ben blut.

Bedankt allemaal.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15524 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Micra uit 2005, mist vermogen.
Zijn er fouten opgetreden? Brandt er een rood of geel lampje op het dashboard wanneer de motor draait?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden - 15 jaar 2 maanden geleden #15525 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Micra uit 2005, mist vermogen.
Niets. Zelfs niet op de boordcomputer.
Laatste editie: 15 jaar 2 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15535 door handmatig-mechanisch
Ik denk niet dat de brandstofdruk stijgt. Deze fout hangt af van het injectiesysteem van uw auto. Als het een Cammon Rail is, zit er een liftklep in de pomp en is dat in de meeste gevallen de fout. Als dat niet zo is, kan het de hoofdpomp of de elektrische pomp zijn. Daarom vertel ik u dat het er ook van afhangt of er een MAP-sensor aanwezig is. Die kan namelijk vuil zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15538 door handmatig-mechanisch
Als de auto stilstaat en de motor draait, en je geeft gas, dan gaat het toerental normaal omhoog (3500-4000 tpm)? -Nog iets, welke diagnose-apparaat heb je in de auto geplaatst? -Je moet het in de jouwe plaatsen -RAADPLEEG 2-