Zoek MDM

Bulletin

Stroomprobleem Nissan Platina/Renaul Clio II

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #15487 door handmatig-mechanisch
Stroomprobleem Nissan Platina/Renault Clio II - Geplaatst door manual-mecanica
Hallo,

mijn naam is Robinson en ik kom uit de Dominicaanse Republiek.
Ik wil graag weten of iemand weet waarom mijn auto vermogen heeft verloren na het vervangen van de oliepomp. De pomp is vervangen omdat deze lekte, en tegelijkertijd zijn ook de oliekeerringen, klepstangafdichtingen, distributieriem en multiriem vervangen. Maar nu merk ik dat de auto niet meer hetzelfde vermogen heeft als voorheen; het is aanzienlijk minder geworden.

Met vriendelijke groet,
Robinson

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15505 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Nissan Platina/Renault Clio II Power Problem
Als je het zo hebt ingesteld, dan denk ik dat de timing niet klopt. Controleer de timing; je hebt speciaal gereedschap nodig om deze motor af te stellen, omdat de krukas geen spie heeft en het tandwiel op de krukas draait als de trillingsdemper niet is gemonteerd. Het is hetzelfde gereedschap als voor de 1.6 Renault Clio-motor, maar dat wist je al.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15509 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Nissan Platina/Renault Clio II Power Problem
Ongelooflijk! Ik bracht de auto naar de garage waar ze de distributieriem vervangen, en raad eens? Om de timing goed te krijgen, bleek deze 4 millimeter af te wijken. Met een speciaal gereedschap maten ze de twee uitstekende nokkenassen en moesten ze de distributieriem en de eerste bougie verwijderen. Vervolgens draaiden ze aan een schroef eronder om de timing af te stellen. Ik denk dat dat overeenkomt met ongeveer 2 tanden op het tandwiel. En mijn probleem was opgelost! Ontzettend bedankt, Kike, ontzettend bedankt! :lachen:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15528 door handmatig-mechanisch
Graag gedaan Robin, daar zijn we voor.