Zoek MDM

Bulletin

Stroomprobleem Nissan Platina/Renaul Clio II

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15487 door handmatig-mechanisch
Nissan Platina/Renault Clio II stroomprobleem Geplaatst door manual-mecanica
Hallo,

mijn naam is Robinson en ik kom uit de Dominicaanse Republiek.
Ik wil graag weten of iemand weet waarom mijn auto vermogen verloor na het vervangen van de oliepomp. De pomp is vervangen omdat hij lekte. Tegelijkertijd zijn de keerringen, de klepseals, de distributieriem en de dynamoriem vervangen. Maar nu zie ik dat de auto niet meer hetzelfde vermogen heeft als voorheen; hij is behoorlijk wat vermogen kwijtgeraakt.

Met vriendelijke groet,
Robinson.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15505 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Platina/Renault Clio II Power Problem
Als je het zo stelt, dan zeg ik je dat de afstelling slecht is. Controleer de timing, je hebt speciaal gereedschap nodig om deze motor te timen, want de krukas heeft geen spie en het getande rondsel draait op de krukas als de demper niet is gemonteerd. Hetzelfde gereedschap geldt voor de 1.6 motor van de Renault Clio, maar dat weet je al.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15509 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Platina/Renault Clio II Power Problem
Ongelooflijk, ik bracht hem naar de werkplaats waar ze de distributieriem monteerden, en raad eens? Hij zat 4 millimeter onder de timing, dus gebruikten ze een gereedschap om de twee uitstekende nokkenassen op te meten en moesten ze de distributieriem en de eerste bougie verwijderen. Ze draaiden hem met een schroef eronder om hem nauwkeurig af te stellen. Ik denk dat het overeenkomt met ongeveer 2 tanden op het tandwiel, en mijn probleem was opgelost. Heel erg bedankt, Kike, heel erg bedankt. :lachen:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15528 door handmatig-mechanisch
Graag gedaan Robin, daar zijn we voor.