Hallo vrienden. Dit is de eerste keer dat ik op het forum schrijf, maar ik blijf altijd even kijken om meer te leren.
Mijn pareltje is een Subaru 600 pick-uptruck. We hebben de motor gedemonteerd om de cilinderkop te reviseren, omdat die krom was. We hebben ook van de gelegenheid gebruikgemaakt om zuigerveren en metalen onderdelen te vervangen. Naast de krukas bevindt zich een contragewicht dat via een rondsel met de krukas is verbonden.
Toen we de motor in elkaar zetten, volgden we een aantal oude referentiemarkeringen die beide rondsels hadden. Gisteren startte ik de motor, maar er bleef een trilling achter die de hele carrosserie bewoog, vooral bij stationair draaien. Ik denk dat dit komt doordat dit contragewicht niet in de juiste positie stond.
Als je ernaar kijkt, werkt het tegen de beweging van de zuiger in. Als de zuigers omhoog staan, staat dit contragewicht omlaag.
Als iemand me kan helpen en me kan vertellen in welke positie het zou moeten staan, denk ik dat het het tegenovergestelde zou kunnen zijn van wat het nu is; dat wil zeggen, als de zuiger omhoog staat, zou het contragewicht zijn volledige gewicht omhoog moeten hebben.
Ik hoop dat iemand dit verzoek kan beantwoorden.
En als iemand een handleiding voor dit model heeft, zou ik die zeer op prijs stellen.
Bij voorbaat dank voor de hulp.
Met vriendelijke groet, Rodrigo.