Zoek MDM

Bulletin

ontstekingsproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #15480 door handmatig-mechanisch
Ontstekingsproblemen. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een vraag en zou alle antwoorden zeer waarderen. Ik ben bezig met het repareren van een Chevrolet Twigo uit 2000 met directe brandstofinjectie. De auto is naar de garage gesleept. Na controle bleek de brandstofdruk laag te zijn, dus heb ik de brandstofpomp vervangen. De auto start echter af en toe en slaat na een tijdje (10 tot 15 minuten) weer af. Ik heb het nogmaals gecontroleerd en vastgesteld dat de auto afslaat wanneer de elektrische ventilatoren aanslaan. Ik heb een verbinding gevonden die het elektrische signaal van een relais, dat het signaal naar de airconditioningcompressor en een van de elektrische ventilatoren verbindt, overbrugt met het signaal van de brandstofpomp (witte draad met witte en gele draad). Ik heb gezocht naar het brandstofpomprelais en er een paar onder het dashboard gevonden, maar ik moest aan een andere auto werken en kon niet verder. Het probleem blijft bestaan; ik heb geprobeerd de auto te starten, maar nu start hij niet meer. Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Oh, en ik ben vergeten te vermelden dat ik de elektrische ventilatoren al heb losgekoppeld.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15511 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Ontstekingsproblemen
Het enige wat ik na deze grondige controles en correcties nog aanraad, is om een ​​andere computer uit een ander voertuig van hetzelfde merk en bouwjaar te zoeken en te kijken of u hetzelfde probleem ondervindt.
Met vriendelijke groeten,

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15529 door handmatig-mechanisch
Probeer de pomp rechtstreeks op de accu aan te sluiten met twee draden en test hem opnieuw. Als alles dan goed werkt, is er een aardingsprobleem. Er zijn verschillende oplossingen hiervoor, maar probeer die eerst.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15705 door handmatig-mechanisch
Het eerste wat je moet doen, is de ventilatoren loskoppelen
van de relais, aangezien deze het circuit aarden
(bij de relais waarop ze zijn aangesloten).
Controleer vervolgens de zekeringen, de voeding en de massadraad van de brandstofpomp. De motor zou moeten draaien en je kunt de ventilatoren weer aan de praat krijgen met nieuwe relais, of je kunt de originele bedrading controleren en behouden.
Veel succes!