Zoek MDM

Bulletin

ontstekingsproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #15480 door handmatig-mechanisch
ontstekingsproblemen Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik wil graag een vraag stellen en zou de antwoorden zeer op prijs stellen. Ik repareer een Twigo uit 2000 met een direct injectiesysteem. De auto is naar de werkplaats gesleept en nadat ik hem heb gecontroleerd, heb ik een lage brandstofdruk gedetecteerd, dus heb ik de pomp vervangen. De auto start echter af en toe en na een bepaalde tijd (10 tot 15 minuten) slaat hij af. Ik heb het opnieuw gecontroleerd en vastgesteld dat de auto uitgaat wanneer de elektrische ventilatoren starten. Ik heb een verbinding gecontroleerd en gedetecteerd die het elektrische signaal van een relais overbrugt dat het signaal van de airconditioningcompressor en een elektrische ventilator verbindt met het signaal van de brandstofpomp (witte draad met witte draad met gele draad). Ik zocht naar het brandstofpomprelais en vond er een paar onder het dashboard, maar ik moest ingrijpen bij een andere auto en ik kon niet verder. De waarheid is dat de storing aanhoudt. Ik heb hem ingeschakeld en nu gaat hij niet meer aan. Bij voorbaat dank voor uw antwoorden. Ik was het vergeten, ik heb de elektrische ventilatoren al losgekoppeld.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #15511 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: ontstekingsproblemen
Het enige wat ik aanraad, na het uitvoeren van deze uitgebreide controles en correcties, is om een andere computer te zoeken uit een ander voertuig van hetzelfde model en bouwjaar, en te kijken of u hetzelfde probleem hebt.
Met vriendelijke groet,

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #15529 door handmatig-mechanisch
Probeer de pomp rechtstreeks via de accu aan te sluiten met twee kabels en test opnieuw. Als alles in orde is, is er een aardingsprobleem. Er zijn verschillende oplossingen hiervoor, maar controleer dit eerst.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #15705 door handmatig-mechanisch
Het eerste wat je moet doen is de ventilatoren loskoppelen
van de relais, aangezien deze het circuit aarden
(in het relais waarop ze zijn aangesloten).
Controleer vervolgens de zekeringen, de voeding en de aardingsdraad van de brandstofpomp. De motor zou moeten werken en je kunt de ventilatoren met nieuwe relais laten draaien of de originele installatie controleren en onderhouden.
GROETEN EN VEEL SUCCES, VRIEND.