Zoek MDM

Bulletin

Ik heb Parda verpest

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15439 door handmatig-mechanisch
Ik heb Parda verpest Geplaatst door manual-mecanica
RENAULT EXPRESS 1.6D

Ik heb de bovenste slang van de pomp of expansiefles van de antivries die naar de motor gaat vervangen, en er komt een straal vloeistof uit de motor totdat de fles leeg is, maar er komt niets uit de radiator, die loopt niet leeg.

Mijn vraag:

HOE ONTLUCHT JE HET ANTIVRIESCIRCUIT?

Er moet een dop onderin de radiator zitten, maar ik kan hem niet vinden.

Wat moet ik doen na het ontluchten?

Moet ik hem vullen vanuit de radiator en dan vanuit de fles, of moet ik alles in de expansiefles gieten?

Als ik dat had geweten, had ik de slangen niet vervangen. Hoe is het met mijn garage, het lijkt op een lek in de leiding.

:lachen: Nou, alvast bedankt.

;)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15460 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb Parda verprutst
Kijk, ik weet niet wat je bedoelt met slangen, hier in Mexico noemen we ze volgens mij niet zo, maar ik kan je wel vertellen dat de meeste radiatoren een sleutel aan de onderkant hebben om ze af te tappen. Als je die niet kunt vinden, kun je de dikke slang loskoppelen die ook aan de onderkant van de radiator zit en de antivries komt er door de zwaartekracht uit. Om het hele systeem te vullen, sluit je alle slangen aan, vul je de radiator en ook je antivriestank. Nu komt het interessante gedeelte: sommige voertuigen hebben een ontluchtingsschroef vlak bij de motorkop. Je zult ernaar moeten zoeken, de handleiding moeten raadplegen of het aan een monteur moeten vragen. Deze wordt gebruikt om de lucht uit het systeem te laten ontsnappen en als de antivries eruit komt, draai je de dop dicht en dat is alles. De andere optie als u de ontluchtingsnippel niet kunt vinden, is om dezelfde procedure uit te voeren. Vul uw radiator en uw tank, dek de tank af, niet de radiator, start uw motor en het vloeistofniveau van uw radiator zal beginnen te dalen. Vul de radiator zo vaak bij als nodig is. Wanneer u ziet dat het niveau niet meer daalt, draait u de dop er weer op en klaar. Zo heb ik de antivries in mijn Nissan Quest vervangen, succes.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.