Zoek MDM

Bulletin

Mercedes C250 TD Koude Start Storing

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15388 door handmatig-mechanisch
Mercedes C250 TD Koude Start Fout Gepubliceerd door manual-mecanica
Hij start perfect als hij warm is, maar koud duurt het lang. Het probleem is dat hij bij koude motor stopt met brandstofinspuiten totdat hij zichzelf heeft gereinigd en eindelijk start. Ik heb een brandstofcontroleklep geïnstalleerd zodat de brandstof die al bij het filter is, niet terugstroomt, maar dat hielp niet. Heeft hij een elektrische vulpomp die druk in het circuit opbouwt? Ik heb de leidingen naar de injectoren losgemaakt en zag dat hij geen brandstof inspuit.

Hartelijk dank allemaal.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15428 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mercedes C250 TD Cold Start Failure
CONTROLEER DE OVERtollige BUIZEN, WANT DEZE MODELLEN VOEREN VEEL LUCHT DOOR. ER IS GEEN ELEKTRISCHE POMP.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15619 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mercedes C250 TD Cold Start Failure
Hallo.
Het probleem dat je hebt, is dat de motor op diesel loopt.
Als alle gloeibougies goed werken natuurlijk.
Bij deze 5-cilinder lijnmotor zijn alle dieselleidingen in het motorcompartiment van kunststof en ze zijn verbonden door een O-ring.
Je moet de staat van alle O-ringen die ik noemde controleren, omdat ze na verloop van tijd "vierkant" worden en er lucht doorheen kan ontsnappen. Daardoor loopt de motor op diesel als hij een tijdje stilstaat.
Als de O-ringen goed werken, wat ik betwijfel, is er nog iets waar je rekening mee moet houden. Er zit een water-diesel-warmtewisselaar vastgeschroefd aan de cilinderkop, naast gloeibougie nummer 1. Diesel kan er intern doorheen lekken en je kunt het niet zien. Zelfs als het een beetje lekt, is het voldoende om de motor op een lage brandstofdruk te laten draaien, wat voldoende is voor een slechte start.
Die motor heeft geen elektrische pomp, maar wel een voorpomp net onder de lijndieselpomp.
Ik hoop dat dit helpt.
Met vriendelijke groet