Zoek MDM

Bulletin

Probleem met airbagwaarschuwingslampje Ford Fiesta

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15325 door handmatig-mechanisch
Probleem met airbagwaarschuwingslampje Ford Fiesta Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemorgen allemaal,
ik heb het volgende probleem: het airbagwaarschuwingslampje brandt constant. Het is een Ford Fiesta uit 2000. Wanneer ik het contact aanzet, gaat het waarschuwingslampje branden, gaat dan even uit en gaat dan weer branden. De airbag is nog nooit geactiveerd. Op internet las ik dat het installeren van een weerstand van 2,2 ohm de airbagregeleenheid voor de gek hield. Ik heb deze weerstand geïnstalleerd en er gebeurde niets. De connector die ik heb geïnstalleerd, zit onder het stuur.
Kan iemand me vertellen waar ik verder moet?
Waar bevindt zich de regeleenheid die de airbag aanstuurt?

Met vriendelijke groet en alvast bedankt,
Santi.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15337 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met airbaglampje Ford Fiesta
Het hangt ervan af wat u wilt bereiken. Als het lampje brandt, kan er sprake zijn van een afwijking in het systeem, een doorgeknipte draad of iets dergelijks. Scan hiervoor uw voertuig en bekijk de foutcode. Als u het lampje niet meer wilt zien branden, zoek dan de zekering en koppel deze los. U hebt dan geen airbag meer nodig. U kunt ook het paneel verwijderen en de lamp loskoppelen. Ik denk dat het het beste is om de storing te repareren, zodat de airbag bij een botsing weer werkt. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15362 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met airbaglampje Ford Fiesta
Controleer de sensor onder de bestuurdersstoel. De kabels zijn altijd beschadigd en het lampje gaat branden.