Zoek MDM

Bulletin

Probleem met airbagwaarschuwingslampje Ford Fiesta

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #15325 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen allemaal,
ik heb het volgende probleem: het airbag-waarschuwingslampje op het dashboard brandt constant. Het is een Ford Fiesta uit 2000. Als ik het contact aanzet, gaat het lampje aan, gaat dan even uit en komt dan weer aan. De airbag is nog nooit geactiveerd. Ik las online dat je de airbag-regeleenheid kunt foppen door een weerstand van 2,2 Ohm toe te voegen. Ik heb deze weerstand geïnstalleerd, maar er is niets veranderd. De connector die ik heb gebruikt, zit onder het stuur.
Kan iemand me tips geven over hoe ik verder moet?
Waar bevindt zich de regeleenheid die de airbag aanstuurt?

Alvast bedankt,
Santi

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #15337 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Re: Probleem met het airbagwaarschuwingslampje van de Ford Fiesta
Het hangt ervan af wat je wilt bereiken. Als het lampje brandt, kan er een probleem in het systeem zijn, zoals een kapotte draad of iets dergelijks. Om dit te controleren, moet je je auto uitlezen en de foutcode bekijken. Als je wilt voorkomen dat het lampje blijft branden, zoek dan de zekering en verwijder deze, maar dan heb je geen airbag meer. Je kunt ook het instrumentenpaneel verwijderen en het lampje loskoppelen. Ik denk dat de beste oplossing is om de storing te verhelpen, zodat de airbag weer werkt bij een aanrijding. Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #15362 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Re: Probleem met het airbagwaarschuwingslampje van de Ford Fiesta
Controleer de sensor onder de bestuurdersstoel. De kabels zijn altijd beschadigd en het lampje gaat branden.