Zoek MDM

Bulletin

CIRRUS LXI 98 - OCCASIONELE PROBLEMEN BIJ HET ACCELEREREN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15302 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen:
Ik wil graag weten of iemand weet waarom de auto niet reageert wanneer ik volledig stilsta en weer vooruit wil rijden. Hij begint te "slikken" en maakt veel lawaai uit de uitlaat, en dat op een zeer onregelmatige manier.
Dit gebeurt slechts af en toe: je geeft gas, je laat het gaspedaal een beetje los en naarmate je verder rijdt, neemt het geluid af en rijdt hij weer goed vooruit. Alles is in orde, alsof er niets is gebeurd. Weet iemand wat het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.

Het is een Cirrus LXI uit 1998, een 6-cilinder 2.4 normale (geen turbo) automaat met autostick, zwarte sleutel.

Bedankt voor je reactie.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15349 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: CIRRUS LXI 98 - OCCASIONELE PROBLEMEN BIJ HET ACCELEREREN
Misschien kunt u de druk bij uw brandstofpomp controleren, misschien is dat het probleem.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15383 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: CIRRUS LXI 98 - OCCASIONELE PROBLEMEN BIJ HET ACCELEREREN
Kijk, ik had een soortgelijk probleem met mijn Nissan Quest uit 1996. Als ik bij een stoplicht of een verkeersdrempel kwam, zakte het toerental te veel in. Het leek alsof de auto wilde afslaan en de motor onregelmatig ging rijden. Dan gaf ik weer gas, alsof het moeilijk ging, maar hij kwam weer op gelijke hoogte en reed weer vooruit alsof er niets was gebeurd. Ze vertelden me dat het de bougies waren, dat het een sensor was, dat het de brandstofpomp was, enzovoorts. Uiteindelijk bleken het de bougiekabels te zijn. Ik heb ze vervangen en het was voor 100% opgelost. Ik hoop dat mijn ervaring je helpt, succes.