Zoek MDM

Bulletin

RECHTER VOORWIEL GELUID

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15713 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: GELUID VAN HET RECHTER VOORWIEL
Een vriend noemde de silentblocks, en dat zal ik de monteurs de volgende keer vertellen als ik terugga. We zullen zien of dat het is, maar ik weet niet zeker of de hitte er iets mee te maken heeft, hoewel ze het wel hebben genoemd. De hitte heeft een geluid veroorzaakt in een van de achterdeuren, maar dat stoort me niet omdat het geen mechanisch onderdeel is.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15714 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: GELUID VAN HET RECHTER VOORWIEL
Ik heb onlangs de remblokken van de voorwielen vervangen en er werd me verteld dat de remschijven nog niet aan vervanging toe waren omdat ze in goede staat verkeerden. Hierdoor heb ik de mogelijkheid dat het daaraan lag, enigszins uitgesloten, hoewel ik de precieze oorzaak niet ken, dus niets kan worden uitgesloten.
In de garage werd de temperatuur een keer genoemd, en als dat de oorzaak zou zijn, zou ik gewoon moeten wachten tot de temperatuur voldoende is gedaald om het te controleren.
Iemand anders noemde de silentblocks, maar ik denk dat er meerdere onderdelen zijn die rubber of siliconen kunnen bevatten, en we zouden moeten gissen welke defect is (excuseer mijn onwetendheid als ik het mis heb, maar mechanica is duidelijk niet mijn sterkste punt). Bedankt voor jullie reacties.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15733 door handmatig-mechanisch
Giet olie (3-in-1 of iets dergelijks) op alle zichtbare geluidsdempende blokken en kijk of het geluid verdwijnt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15760 door handmatig-mechanisch
Hallo, uit wat ik heb gelezen, zou het kunnen gaan om wat wij in Costa Rica stuurkogelgewrichten noemen. Ze zien er misschien prima uit als je ze controleert, maar in veel gevallen is het kogelgewricht droog of zit er intern te weinig vet in, waardoor er een geluid ontstaat bij het draaien aan het stuur, of de auto nu stilstaat of rijdt! Toen je de ophanging inspoot, verdween het geluid omdat het kogelgewricht gesmeerd was. Het zouden ook de silentblocks kunnen zijn, maar als die beschadigd zijn, maken ze geen geluid bij het draaien aan het stuur omdat ze op dat moment niet werken! Laat me weten hoe het afloopt!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15761 door handmatig-mechanisch
Laat alle rubberen onderdelen van de draagarmen vervangen, ze zijn uitgedroogd. ;)