Zoek MDM

Bulletin

RECHTER VOORWIEL GELUID

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15297 door handmatig-mechanisch
GELUID RECHTERVOORWIEL Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal:
Kijk, ik heb al een paar weken een klein probleem met mijn auto (Renault Megane II, 16v 1.6, benzine). Het heeft geen invloed op de prestaties van de auto, maar het is behoorlijk irritant.
Het probleem is dat ik, zowel bij het draaien aan het stuur terwijl de auto stilstaat als tijdens het rijden, vooral op hobbelig terrein, een geluid hoor alsof het tegen het plaatwerk bij het rechtervoorwiel schuurt.
Ik heb hem naar een garage gebracht, denkend dat het een probleem met zowel de ophanging als de demping zou kunnen zijn, en ze konden geen onderdelen vinden die in slechte staat zouden kunnen zijn. Ze hebben overal gezocht, maar hebben het probleem niet gevonden. De laatste keer dat ik er was, heb ik ze gevraagd om de binnenkant van het wiel en alle armen die het met de motor verbinden in te spuiten met een anti-vocht-, roest-, enz. spray, en het geluid verdween ongeveer 8 dagen en nu komt het terug.
Een vriend vertelde me dat het een probleem zou kunnen zijn met wat plastic of rubberen onderdelen/rubbers die in de armen zitten en mogelijk versleten zijn. Ik weet de naam niet meer, omdat ik denk dat het Engels is.
Ik wilde weten of iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt of bekend is met dit probleem en een oplossing heeft.
Hartelijk dank voor uw aandacht.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15305 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: GELUID RECHTERVOORWIEL
Is dat geluid dat je hoort metaalachtig, als een zacht zoemend geluid? Ik vraag het omdat het ook bij de Renault Scenic en Clio voorkomt, maar het is het geluid van de remblokken, de achterste geluiddemper die in verbinding staat met de remklauw.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15353 door handmatig-mechanisch
Het getik waar je het over hebt, of misschien het schuren van toetsen tegen elkaar, was aanvankelijk tegelijk te horen met het andere geluid waar ik het over heb, maar het verdween al snel vanzelf.

Het geluid waar ik me het meest zorgen over maak, is het geluid waar ik het over heb: het is als een veer die roest en piept als je hem uitrekt, maar dan met de eigenaardigheid dat het klinkt alsof hij aan de rechterkant van het wiel tegen de carrosserie schuurt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15354 door handmatig-mechanisch
Wordt het geluid luider als het warm is? Zouden het de silentblocs van de draagarmen of de stabilisatorstang kunnen zijn? Die worden vaak luider als het warm is, waardoor de garage het probleem niet kon vinden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15358 door handmatig-mechanisch
Controleer de remschijfbeschermer, want er kan een steentje in terecht zijn gekomen of de remblokken kunnen versleten zijn.