Zoek MDM

Bulletin

Jaguar X-Type 2.0D valt uit tijdens het rijden

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 4 dagen geleden #15237 door handmatig-mechanisch
Jaguar X-Type 2.0D valt uit tijdens het rijden Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, we hebben een probleem met onze Jaguar X-Type uit 2005, 2.0 dieselmotor, 130 pk. De motor slaat af tijdens het rijden, of het nu op de snelweg of in de stad is. Bij stilstand wordt de besturing stug en natuurlijk worden de remmen ook harder... net als bij een stilstaande auto. Zodra je stopt, start de auto weer zonder problemen. Het ergste is wanneer je op een bergweg rijdt (bergafwaarts) en je moeite hebt om de auto onder controle te houden. De monteurs kunnen het probleem niet vinden.

Kan iemand me helpen?:huh:

Alvast bedankt,

Christian.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 dagen geleden #15265 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Jaguar X-Type 2.0D slaat af bij rijden
Zijn er foutcodes in de ECU?
Als er iets in de diagnose verschijnt, zelfs als het maar "ongebruikelijk" is, kan het je wat aanwijzingen geven.

Ik denk dat de ontkoppeling van de traagheidsschakelaar wordt aangegeven door een foutcode in de ECU (zelfs als de ECU na het resetten niet in een gedegradeerde zone terechtkomt of het lampje blijft branden, onthoudt de ECU dat de knop is geactiveerd).

Iets anders waar je gek van kunt worden, is een defecte massa of pin in de ECU-aansluiting. Soms komt er water in en ontstaat er roest op de aansluitingen, wat een "tijdelijke waanzin" veroorzaakt en daardoor de motor afslaat.

In beide gevallen geeft de diagnose wel iets aan, hoewel de weergave soms niets te maken heeft met wat er werkelijk aan de hand is (een defecte massa kan bijvoorbeeld vier of vijf foutcodes weergeven die gemakkelijk kunnen worden gewist, maar die vervolgens weer terugkomen).

vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 dagen geleden #15283 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Jaguar X-Type 2.0D slaat af bij rijden
Ik weet niet of dit het geval is, maar misschien geeft het je een aanwijzing of een idee. Het overkwam mij met een Subaru Legacy met automaat. Hij bleef maar lopen en viel dan weer uit, niet altijd, maar minstens één keer per dag. Nadat ik alles had gecontroleerd wat ik kon bedenken, was de oplossing het vervangen van de ontstekingsmodule, die oververhit raakte en de verbinding verbrak. Bij een Ford met hetzelfde symptoom zat het probleem in de contactplaat en de hulpdraad, en was het probleem verdwenen. Ik heb de plaat vervangen en dat was het. En bij een Toyota heb ik de directe bobine gemonteerd en was het probleem verdwenen, succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 dagen geleden #15296 door handmatig-mechanisch
Heel erg bedankt.;) Ik ga het bekijken op basis van wat je me hebt verteld. Ik hoop dat ik geluk heb. Ik laat je de uitkomst weten.:D Nogmaals bedankt. Met vriendelijke

groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18474 door handmatig-mechanisch
Na lang wachten rijdt de auto nu weer soepel. De storing zat in de elektronische module die fouten gaf; die is vervangen en klaar.
De massakabel is vervangen en er gebeurde niets, hij bleef maar afslaan, maar het is eindelijk opgelost. Nogmaals bedankt voor alles.:lol:

Het enige kleine ongemak is dat de auto trilt tussen de 80 en 90 km/u. Ik weet niet of de banden versleten zijn of gebalanceerd moeten worden. Ik denk dat dat het is, maar als je denkt dat het iets anders zou kunnen zijn, laat het me dan weten.

Dank je wel.