Zoek MDM

Bulletin

Opel Combo 1995 benzine

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15224 door handmatig-mechanisch
1995 Opel Combo benzinemotor Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik zou graag willen dat jullie me helpen met mijn probleem. Ik heb een Opel Combo benzinebus uit 1995 met elektronische ontsteking. Het probleem is het volgende:
de auto start goed, maar stopt bij een oprit. Ik herken dat er problemen zijn met de temperatuursensor, aangezien de klok kapot is. Misschien is dat het, of iets anders. Help me alsjeblieft, want de monteurs waar ik hem naartoe heb gebracht, weten niet wat het zou kunnen zijn.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15227 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 1995 Opel Combo benzine
Hallo, controleer eerst het gasklephuis en de IAC-klep om te zien of deze vuil is. Zo niet, identificeer dan wat er uitvalt wanneer de motor stopt, of het nu de vonk of de benzine is. Controleer op mogelijke valse contacten in de computer, de accu of de krukassensor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15270 door handmatig-mechanisch
Ik ben het met Elboraz eens: controleer eerst de werking van de IAC, een van de belangrijkste oorzaken van deze problemen; hij reinigt het inlaatspruitstuk goed. Wat de klok betreft, daar zijn weinig gevallen van en ze zijn zeer zeldzaam. Dit signaal komt van de temperatuursensor. Meestal is er een sensor met twee kabels en een groene of blauwe connector, en een andere met één kabel, namelijk de kloksensor. Als het dezelfde sensor voor beide is, zou je, afgezien van het niet aangeven van de temperatuur, problemen krijgen bij het starten vanuit een koude toestand en zou het kloklampje branden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15342 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor het antwoorden Elboraz en kikemec, morgen zal ik herhalen wat jullie me verteld hebben. Bedankt voor jullie hulp, een fijne dag verder, groeten Edward. :)