Zoek MDM

Bulletin

Nissan Micra koude storing

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #15216 door handmatig-mechanisch
Hallo,
ik heb een Nissan Micra uit 2003. Al een tijdje brandt het oranje motorlampje en start de auto moeilijk als hij koud is. Hij hapert ook totdat hij wat warmer is. De diagnoseapparatuur gaf foutcode P0011 aan, een storing in de nokkenasafstelling. De monteur zegt dat het aan de sensoren ligt en dat die vervangen moeten worden, maar dat is erg duur. Ik zou graag wat hulp willen van iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt.
Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #15269 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Startprobleem Nissan Micra bij koude start
Problemen met een koude start worden meestal veroorzaakt door de motortemperatuursensor; deze kan verzuipt door te veel of te weinig brandstof. Als de diagnosescanner de door u genoemde fouten heeft gedetecteerd, moet uw monteur eerst deze sensoren testen of meten om te controleren op storingen of een correcte werking. Dit helpt bepalen of de sensor inderdaad het probleem is en niet de bedrading, de ECU of een verwarrend of foutief signaal. Naar mijn mening, gebaseerd op mijn ervaring als monteur en de werkwijze in mijn werkplaats, worden na de diagnose de defecte sensoren gecontroleerd. Als alles in orde is, wordt de auto afgesteld en gaan we verder.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #15421 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Startprobleem Nissan Micra bij koude start
Zoals mijn collega al zei, moet die sensor gecontroleerd worden, en als hij inderdaad defect is, moet hij vervangen worden. Het enige idee dat ik kan bedenken is om, in plaats van een nieuwe originele te kopen (wat vast duur zal zijn), te proberen er een te vinden op een autosloperij of bij een ander merk. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #15458 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik ben het volledig eens met het vorige advies. Voordat je een sensor vervangt, moet je de connectoren controleren. Veel sensorstoringen worden veroorzaakt door slecht contact in de connector, als gevolg van vocht, stof of slijtage aan de contactpunten. Als je gemakkelijk bij de sensor kunt komen, verwijder deze dan voorzichtig, maak hem schoon en controleer op scheuren of zichtbare beschadigingen. Als er geen zijn, reinig de connector dan met een goede contactreiniger of isopropylalcohol. Laat hem even drogen en sluit hem weer aan. Je zou een klik moeten horen wanneer je hem aansluit. Koppel de accu even los om de foutcode te wissen en start de auto daarna weer. Hopelijk is dat het probleem. Met vriendelijke groet.