Zoek MDM

Bulletin

Nissan Micra koude storing

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15216 door handmatig-mechanisch
Nissan Micra koude storing Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo,
ik heb een Nissan Micra uit 2003. Een tijdje geleden ging het oranje motorlampje branden, en als hij koud is, start hij moeilijk en stottert hij totdat hij wat warmer wordt. Met de diagnose-apparaat ontdekten ze een storing, P0011, een defect in de nokkenastiming. De monteur verzekerde me dat het de sensoren zijn en dat ze vervangen moeten worden, maar ze kosten een fortuin. Ik heb hulp nodig, iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt.
Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15269 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Micra koude storing
Kijk, problemen bij een koude start worden meestal veroorzaakt door de motortemperatuursensor. Deze verdrinken vaak door een teveel of gebrek aan brandstof. Als de scanner de door u genoemde fouten aantoont, moet uw monteur deze sensoren eerst testen of meten om te controleren op een onjuiste of correcte werking. Zo kan hij vaststellen of de sensor daadwerkelijk defect is en niet de bedrading van de ECU, of een verwarrend en onjuist signaal. Naar mijn mening, en op basis van mijn ervaring als monteur en de werkwijze in mijn werkplaats, worden na de scanner de defecte sensoren gecontroleerd. Als alles in orde is, wordt het voertuig afgesteld en verder.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15421 door handmatig-mechanisch
Zoals mijn collega al zei, de sensor moet gecontroleerd worden, en als hij echt defect is, moet hij vervangen worden. Het enige idee dat ik kan bedenken is om, in plaats van een nieuwe originele te kopen (wat zeker geld kost), er een te zoeken op een sloop of bij een ander speciaal merk. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15458 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik ben het helemaal eens met het vorige advies. Voordat u een sensor vervangt, moet u de connectoren controleren. Veel sensorstoringen worden veroorzaakt door slecht contact in de connector door vocht, stof of slijtage van de aansluitingen. Als u gemakkelijk bij de sensor kunt, verwijder deze dan voorzichtig, maak hem schoon en controleer of er geen zichtbare scheuren of beschadigingen zijn. Als dat niet het geval is, reinig de connector dan met een goede contactreiniger of isopropylalcohol. Laat hem even drogen en sluit hem weer aan. Wees voorzichtig, u zou een klik moeten voelen bij het aansluiten. Haal de batterij even los om de code te wissen en zet hem vervolgens weer aan. Ik hoop dat dit allemaal uw schuld is. Met vriendelijke groet.