Zoek MDM

Bulletin

WATER IN TRANSMISSIEOLIE. XTRAIL

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15211 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: WATER IN TRANSMISSIEOLIE. XTRAIL
Dit geldt ook voor degenen die vragen stellen, want als ze de kenmerken van hun voertuig niet specificeren, veronderstelt men zaken die kunnen leiden tot een verkeerde diagnose of misverstanden. Groeten, en dit zijn observaties, doe geen moeite, fouten worden gemaakt door een gebrek aan informatie. Het doel is om u zo goed mogelijk te helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15246 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: WATER IN TRANSMISSIEOLIE. XTRAIL
Ik ben het ermee eens, je moet de vraag goed lezen. De lambdasonde heeft niets te maken met het al dan niet invoeren van de snelheid. De monteur zegt dat er water in de versnellingsbak is gekomen, oké. En wat zeg je? Je moet het zelf controleren en controleren of er inderdaad water in de transmissievloeistof zit. Vertrouw niet volledig op wat de monteurs je vertellen. De versnellingsbakken zijn verzegeld, dus als er geen vloeistof uit komt, komt er ook geen vloeistof in. Kijk, ik denk dat je de vloeistof en het filter in je versnellingsbak moet vervangen (wat sommigen een 'tuning' noemen). Dit zou na elke kilometer moeten gebeuren, raadpleeg je onderhoudsboekje.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15266 door handmatig-mechanisch
PS: Ja, het is mogelijk dat er water in de transmissie komt en er zijn maar twee manieren waarop dit kan gebeuren. Ten eerste kan het in je adem komen, waardoor het water kan absorberen (hoewel het daarvoor langdurig onder water moet staan), en ten tweede kan het gebeuren wanneer de interne spoel van de koelradiator een interne scheur oploopt en de antivries van de radiator zich met de transmissieolie vermengt. In dat geval zal het verbranden en moet het gerepareerd worden. Aan de andere kant heb ik wat meer informatie nodig om je te helpen met je grootste probleem: hoe ziet je transmissieolie eruit, welke geur ruik je, heb je het peil gecontroleerd? En welk model is je Xtrail? Doei!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15267 door handmatig-mechanisch
Ik vergat u nog een stukje informatie te geven: de snelheidssensor wordt door de computer gebruikt om de schakelstrategie te bepalen. Als deze uitvalt, zal hij alleen maar onjuiste of geen schakelingen hebben, maar hij zal altijd vooruitgaan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15295 door handmatig-mechanisch
Als je probleem water in de transmissieolie is, zou ik de waterkoeler vervangen, aangezien er twee slangen voor de transmissieoliekoeler zitten. De radiator heeft een kapotte koeler. Ze verkopen hier universele oliekoelers; pas er een aan. Ik hoop dat dit advies helpt. :lachen: